• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

لزوم توسعه ارتباطات حمل و نقلی با جمهوری آذربایجان و ارمنستان/ تبدیل ایران به کریدور مواصلاتی منطقه

  • کد خبر : 77506
  • 12 شهریور 1401 - 13:30
لزوم توسعه ارتباطات حمل و نقلی با جمهوری آذربایجان و ارمنستان/ تبدیل ایران به کریدور مواصلاتی منطقه
یاز اکو - نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: موقعیت جغرافیایی ایران می تواند کشورمان را به کریدور مواصلاتی منطقه تبدیل کند که این امر سبب ارزآوری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، در رابطه با توسعه ارتباطات حمل و نقلی ایران با جمهوری آذربایجان و دیگر کشورهای همسایه شمال غرب، اظهار کرد: جمهوری اسلامی در موقعیت جغرافیایی استراتژیکی قرار دارد که این مهم ظرفیت خوبی برای ارزآوری محسوب می شود.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع امروزه شاهد افزایش سطح ارتباطات حمل و نقلی ایران با جمهوری آذربایجان هستیم که این موضوع می تواند از طریق کشورهای دیگر از جمله ارمنستان، گرجستان و غیره نیز پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون مشترک بین دولتی همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان باید ظرفیت های توسعه فعالیت های دوجانبه و چندجانبه را فعال کند، ادامه داد: خوشخبتانه هم اکنون بستر تعامل و همکاری میان کشورهای منطقه وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: جمهوری اسلامی می تواند با توسعه مسیرهای مواصلاتی، کریدور شمال – جنوب را فعال کند که این موضوع موجب ترانزیت کالای دیگر کشورها به آب های آزاد و بالعکس می شود.

میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: در واقع این ظرفیت یکی از ابزارهای توسعه کشورها و رونق اقتصادی است که نباید از آن چشم پوشی کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=77506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});