• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی:

عفو و تخفیف آرای محاکم قضائی باید هدفمند باشد

  • کد خبر : 77534
  • 12 شهریور 1401 - 17:45
عفو و تخفیف آرای محاکم قضائی باید هدفمند باشد
یاز اکو - رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: آرای صادره در محاکم قضائی در راستای برقراری صلح و سازش، باید هدفمند باشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، موسی خلیل اللهی روز شنبه در نشست مشترک روسای حوزه های قضایی و دادستان های آذربایجان شرقی، بر لزوم توجه جدی دادستان ها به موضوع حقوق عامه تاکید و اضافه کرد: این مقوله باید جزو اولویت ها و سرلوحه فعالیت های دادستان ها و حوزه های قضائی قرار بگیرد.

وی ضرورت ارتقای کیفی آرای صادره و صلح و سازش در خصوص جرایم قابل گذشت را مهم و محوری خواند و اظهار داشت: در راستای کاهش ورودی پرونده های قضایی باید این موضوع مورد توجه جدی قرار بگیرد و با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضائیه، موضوع عفو و تخفیف در آرای صادره نیز باید هدفمند شود.

خلیل اللهی با اشاره به اهتمام دادستان ها برای برگزاری دیدارهای مردمی در شهرستان ها، اضافه کرد: ملاقات های مردمی ظرفیتی بسیار خوبی است و طی این دیدارها می توان رضایت مردمی نسبت به دستگاه قضایی را ارزیابی کرد.

وی افزود: دسترسی آسان مراجعه کنندگان به مسئولان قضایی از مصادیق تکریم ارباب رجوع می باشد که در این خصوص رؤسا و دادستان های دادگاه های شهرستان جلساتی را به دیدار و شنیدن مشکلات و مسایل مردم به صورت چهره به چهره باید اختصاص دهند.

خلیل اللهی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد بحث حقوق عامه است، گفت: موضوع پیگیری حقوق عامه از جمله مسایلی است که کار قضات را سنگین تر می کند و در این خصوص موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز و پیشگیری از اطاله دادرسی از جمله مواردی است که باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی ادامه داد: در راستای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها ظرفیتی بزرگ است و می توان در این خصوص از آن بهره مند شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=77534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});