• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

ایجاد کنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران در شهر کاپان / ارمنستان به‌دنبال ایجاد کنسولگری در تبریز است

  • کد خبر : 77576
  • 13 شهریور 1401 - 9:15
ایجاد کنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران در شهر کاپان / ارمنستان به‌دنبال ایجاد کنسولگری در تبریز است
یاز اکو - وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت جمهوری ارمنستان با ابراز خرسندی از ایجاد کنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران در شهر کاپان، خواستار همکاری طرف ایرانی برای ایجاد کنسول‌گری ارمنستان در تبریز شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، گنل سانوسیان، دیدار سفر هیأت اقتصادی و تجاری آذربایجان شرقی به این کشور را بسیار مهم و اثرگذار دانست و اظهار کرد: نقش آذربایجان شرقی را در روابط دو کشور مهم می‌دانیم.
 
وی با تأکید بر توسعه زیرساخت‌ها در جهت توسعه روابط دو کشور، گفت: در حال حاضر پروژه‌های مختلف راه‌سازی در استان سیونیک در حال اجراست و یکی از اهداف دولت ارمنستان از اجرای پروژه‌های راه‌سازی، ایجاد مسیری باکیفیت، امن و سریع‌السیر برای ارتباط با ایران است که در این راستا از مشارکت شرکت‌های ایرانی هم استقبال می‌کنیم.
 
وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت جمهوری ارمنستان با اشاره به اینکه روابط ایران و ارمنستان با سرعت در حال توسعه است، افزود: افزایش حجم مبادلات تجاری، اراده جدی مسئولان دو کشور است و قطعاً این هدف دست‌یافتنی است به شرطی که زیرساخت‌های کافی وجود داشته باشد.

پیگیری اجرای تفاهم‌نامه همکاری میان این دو استان آذربایجان شرقی و سیونیک

سانوسیان با اشاره به هم‌مرز بودن استان‌های آذربایجان شرقی و سیونیک، بر پیگیری اجرای تفاهم‌نامه همکاری میان این دو استان تأکید کرد و گفت: دو استان می‌توانند با ارتباط نزدیک، مسائل فیمابین دو کشور را حل کنند و ظرفیت‌های بزرگی در این زمینه نهفته است.
 
وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت جمهوری ارمنستان همچنین با ابراز خرسندی از ایجاد کنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران در شهر کاپان، خواستار همکاری طرف ایرانی برای ایجاد کنسول‌گری ارمنستان در تبریز شد
 
در این نشست که جمعی از مسئولان دولتی آذربایجان شرقی و ارمنستان و فعالان بخش خصوصی دو طرف حضور داشتند، درخصوص محورهای همکاری دوجانبه و رفع موانع توسعه روابط بحث و تبادل نظر شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=77576

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});