• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

راه‌اندازی موزه،‌ دانشکده و شهرک صنعتی، سه الزام صنعت چاپ استان / صنعت چاپ موتور پیشران حوزه فرهنگ

  • کد خبر : 77610
  • 13 شهریور 1401 - 12:00
راه‌اندازی موزه،‌ دانشکده و شهرک صنعتی، سه الزام صنعت چاپ استان / صنعت چاپ موتور پیشران حوزه فرهنگ
یاز اکو - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در بازدید از چاپخانه صنوبر تبریز، صنعت چاپ را موتور پیشران حوزه فرهنگ عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، “حسن گلی” ، همزمان با یازدهم شهریور – روز ملی صنعت چاپ – با حضور در مجموعه چاپ صنوبر ضمن بازدید از بخشهای مختلف و گفتگو با همکاران این واحد چاپ، در جریان روند فعالیتهای این چاپخانه‌ قرار گرفت و روز چاپ را به فعالان این عرصه تبریک گفت.

وی در این بازدید با اشاره به پیشینه‌ غنی و قدرتمند صنعت چاپ در آذربایجان‌شرقی و تبریز، اظهار داشت: این پیشنه‌ی غنی و قوی باید نصب العین اهالی حوزه چاپ شده و زمینه را برای رشد و تعالی و بالندگی این صنعت در استان فراهم نماید تا تبریز همچنان به عنوان قطب صنعت چاپ در کشور مطرح باشد.

گلی، تصریح کرد: حوزه فرهنگ و هنر بدون صنعت چاپ قابل تصور نیست و در هم تنیدگی عمیقی بین فرهنگ و صنعت چاپ وجود دارد چراکه هر فعالیت فرهنگی و هنری برای عرضه نیازمند صنعت فاخر و تاثیرگذار چاپ است.

وی تاکید کرد: با اندک تاملی در این حوزه به جرات می‌توان گفت تمام صنایع به نوعی با صنعت چاپ در ارتباط بوده و پویایی و نشاط خود را وامدار این هنر – صنعت هستند.

اشتغال و معیشت بخشی از فعالان فرهنگی،‌هنری و رسانه‌ای با صنعت چاپ

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل، با اشاره به اینکه اشتغال و معیشت تعداد قابل توجهی از فعالان فرهنگی،‌هنری و رسانه‌ای با صنعت چاپ گره خورده است، لزوم شناسایی و حل مشکلات این حوزه را مورد تاکید قرار داد.

وی به لزوم حل مشکلات حوزه چاپ اشاره نمود و افزود: لازم است در این ارتباط هماهنگی‌هایی با سیستم بانکی استان جهت تامین نقدینگی مجموعه‌های چاپ بعمل آید.

گلی،‌همچنین تداوم پیگیری‌ها جهت رفع موانع موجود بر سر راه‌اندازی موزه صنعت چاپ را مورد تاکید قرار داد و گفت: این موزه یادآور دیرینه قابل افتخار صنعت چاپ تبریز خواهد بود و برای تداوم پیشتازی تبریز در این عرصه بایستی به فکر ایجاد شهرک صنعتی چاپ جهت حل مشکل مجموعه‌های چاپ استیجاری بود.

وی، با اشاره به رشد چشمگیر صنعت چاپ در سطح جهانی،‌تاکید کرد: فعالان و دست‌اندرکاران حوزه چاپ با همراهی نهادهای متولی این حوزه می‌بایست زمینه به روز کردن این صنعت در استان را فراهم کنند تا صنعت چاپ ایران و به تبع آن صنعت چاپ تبریز همچون گذشته خوش درخشیده و در رقابت‌های جهانی و ملی حرفی برای گفتن داشته باشد.

گلی، بر لزوم ایجاد دانشکده چاپ در استان به منظور آموزش نیروی انسانی کارآمد و توانمند در این حوزه تاکید کرد و گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر و جوان و تازه نفس در عین بهره‌گیری از تجربیات پیشکسوتان این عرصه می‌تواند در بالندگی صنعت چاپ استان موثر باشد.

وی همچنین بر نقش سازمان فنی و حرفه ای استان در این زمینه نیز تاکید نمود.

‌معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل اظهار امیدواری کرد تا پرچم صنعت چاپ به عنوان موتور پیشران حوزه فرهنگ در استان بر قله های موفقیت و تعالی به اهتزاز درآید.

در این بازدید، مدیر چاپخانه صنوبر و عضو هیئت تعاونی چاپخانه‌داران تبریز، توضیحاتی را در خصوص این صنعت و چالشهای فراروی آن ارائه نمود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=77610

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});