• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

نسبت به مساله تامین حقابه ایران از ترکیه ساده انگاری نشود

  • کد خبر : 77628
  • 13 شهریور 1401 - 13:00
نسبت به مساله تامین حقابه ایران از ترکیه ساده انگاری نشود
یاز اکو - نماینده مردم بستان آباد در مجلس گفت: نباید نسبت به مساله حقابه ایران از کشور ترکیه با دیدگاه ساده انگاری توجه و صرفا به گفته ها اکتفا شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، غلامرضا نوری قزلجه، در خصوص ضرورت پیگیری مساله حقابه ایران از کشور ترکیه، اظهار کرد: هم اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد اما بعد از بهره برداری از پروژه هایی که همسایه شمال غربی کشورمان و ذخیره آب، زمینه بروز مشکلات خواهد بود.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس در جلسات متعدد از دستگاه دیپلماسی کشورمان درخواست شده که به این موضوع بپردازد و آن را پیگیری کند.

ضرورت پشتیبانی های دیپلماتیک و فنی 

عضو کمیسیون کشاورزی قوه مقننه با اشاره به اینکه دولت قول داده آسیبی به حقابه کشورمان و بروز مشکلات زیست محیطی در ارس رخ ندهد، ادامه داد: این مهم در حالی است که موضوع مذکور باید فراتر از گفتگوهای تلفنی پیگیری شود تا وعده ها و صحبت های مطرح شده میان روسای جمهور دو کشور اجرایی شود از این رو نیاز به پشتیبانی های دیپلماتیک و فنی وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه نباید نسبت به این مسئله با دیدگاه ساده انگاری توجه و صرفا به گفته ها اکتفا شود، افزود: به عبارتی باید پیگیری شود برنامه ساخت سد کنسل شد یا خیر و غیره.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به معاهده های بین المللی در خصوص حقابه ها، خاطرنشان کرد: برای سهم و حق برداشت مقررات بین المللی وجود دارد؛ البته اینکه در بالادست کشوری سد احداث کند و جلوی آب را بگیرد مشخصا در کنوانسیون خاصی مورد اشاره قرار نگرفته اما وقتی از محیط زیست و سیستم های اکولوژیک میان چند کشور صحبت می شود ملاحظات خاصی مورد توجه است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=77628

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});