• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

خشک شدن دریاچه ارومیه موجب ورود پلنگ و شغال به جزایر این دریاچه شده است

  • کد خبر : 77705
  • 14 شهریور 1401 - 8:30
خشک شدن دریاچه ارومیه موجب ورود پلنگ و شغال به جزایر این دریاچه شده است
یاز اکو - مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی انواع قوچ میش ارمنی و ۲۸ راس گوزن زرد ایرانی در جزایر دریاچه زندگی میکنند همچنین اتصال جزایر به خشکی بر اثر خشک شدن دریاچه موجب ورود پلنگ و شغال نیز به جزایر شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا، مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: بر اثر خشک شدن دریاچه ارومیه جزایر این دریاچه به خشکی متصل شدند.

سعید شهند بیان کرد: با توجه به وضعیت نامطلوب دریاچه ارومیه از لحاظ منابع آبی خوشبختانه این دریاچه از لحاظ زیستگاهی به عنوان پارک ملی در شرایط مطلوبی قرار دارد.

شهند در مورد تامین آب مورد نیاز حیات وحش موجود در جزایر دریاچه ارومیه گفت: از سالیان گذشته با احداث آب انبارهای متعدد در این جزایر نیاز آبی وحوش تامین شده و مشکلی از جهت تامین آب حیات وحش موجود در جزایر وجود ندارد.

وی ادامه داد: با تلاش محیط بانان پارک ملی دریاچه ارومیه از بابت علوفه دهی ،تغذیه و مدیریت حیات وحش دریاچه ارومیه مشکل خاصی وجود ندارد.

تاثیرات خشکی دریاچه ارومیه بر مهاجرت پرندگان

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی،در رابطه با تاثیرات خشکی دریاچه ارومیه بر مهاجرت پرندگان به این دریاچه گفت: با توجه اینکه مهاجرت پرندگان از نیمه دوم سال به دریاچه آغاز می‌شود و معمولا در نیمه دوم سال با فروکش کردن گرمای هوا و آغاز بازش ها وضعیت دریاچه رو به بهبودی می رود بنابراین امسال نیز دریاچه و تالاب های اقماری آن میزبان پرندگان مهاجر مخصوصا فلامینگو خواهند بود.

شهند ادامه داد: خشکی دریاچه ارومیه بر تعداد پرندگان مهاجر تاثیر گذار بوده بطوریکه تعداد آنها نسبت به سالهای گذشته کمتر شده است.

وی مهم‌ترین گونه گیاهی اطراف دریاچه ارومیه را بنه یا پسته کوهی عنوان کرد و گفت: خشکی دریاچه تاثیری بر روی این گونه گیاهی نگذاشته است.

وی ادامه داد: انواع قوچ میش ارمنی و ۲۸ راس گوزن زرد ایرانی در جزایر دریاچه زندگی میکنند همچنین اتصال جزایر به خشکی بر اثر خشک شدن دریاچه موجب ورود پلنگ و شغال نیز به جزایر شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=77705

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});