• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

امسال ۱۸۰ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی آزادسازی شد

  • کد خبر : 78041
  • 16 شهریور 1401 - 16:00
امسال ۱۸۰ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی آزادسازی شد
یاز اکو - مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از انجام یکهزار و ۳۰ مورد عملیات قلع و قمع در استان از ابتدای سالجاری و آزادسازی ۱۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، داداش نصیری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه محدودیت های منابع آب و خاک، جلوگیری از تغییرکاربری های غیرمجاز را ضروری می سازد تا امنیت غذایی کشور دچار مشکل نشود، گفت: رزمایش صیانت از اراضی کشاورزی توسط دادگستری، نیروی انتظامی و جهادکشاورزی در سطح کل استان برگزار شد.

وی اعلام کرد: با انجام رزمایش طرح صیانت از اراضی کشاورزی که دیروز در سطح ۲۱ شهرستان استان انجام شد، تعداد ۳۲۰ مورد اجرای احکام برنامه ریزی شده بود که این تعداد محقق شد و بیش از ۱۰۰ هکتار اراضی کشاورزی به چرخه تولید بازگشت.

وی از مردم خواست این اراضی کشاورزی را که به طور عمده جزو اراضی دیم بوده و قابلیت احداث ساختمان و ایجاد باغ را ندارند حفاظت کنند تا این اراضی در چرخه کشاورزی باقی بماند و امنیت غذایی کشور دچار مشکل نشود.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیتهای منابع آبی و خاکی، کشورها به سمت ممانعت از فروش محصولات غذایی مانند گندم و جو حرکت می کنند تا بتوانند نیازهای داخلی خود را برآورده کنند که این امر مدرن کردن بخش کشاورزی و جلوگیری از تغییرکاربریهای غیرمجاز را ضروری می سازد تا از وابستگی به کشورهای دیگر ممانعت شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در مورد بحث اعاده به وضع سابق اظهار داشت: برداشت بقایای تخریب شده که مستلزم هزینه زیادی است شروع شده و در صورتی که خود مالک به رفع این مشکل اقدام نکند، این مشکل توسط امور اراضی سازمان حل شده و سپس طرح دعوی صورت گرفته و هزینه صرف شده از مالک دریافت خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78041

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});