• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
4

فلز سرخ ماده ای استراتژیک که تحریم پذیر نیست!

  • کد خبر : 78063
  • 17 شهریور 1401 - 9:30
فلز سرخ ماده ای استراتژیک که تحریم پذیر نیست!
یاز اکو - مدير بزرگترين معدنِ مسِ خاورميانه، مس را ماده اي استراتژيك خواند و گفت؛ مس ابدا تحريم پذير نيست و نياز جهان به اين فلزِ باارزش روز به روز بيشتر و مصارف جديدي براي ان متصور و تعريف ميشود

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از به آدینه پرس، دکتر عباسزاده گفت: به جهت سوددهی بالای مس و عدم جایگزینی ، جذابیت فراوانی برای سرمایه گذاری دارد و این یک ویژگی منحصربفرد برای مس به شمار می رود.

وی همچنین ادامه داد ؛ مس اسیرِ شرایط خاص و مشکلاتِ تحریمی نمیشود و بالعکس حلالِ مشکلاتِ مختلف اقتصادی_اجتماعی در جامعه هست و از این رو مس نمونه بارز اقتصاد مقاومتی بحساب می آید.

وی در ادامه اکتشاف را پیشرانِ توسعه ی کشور خواند و گفت: دلیلِ کمرنگ شدنِ ایفای نقش معادن در کشور، نداشتن سیستم جامع اکتشاف و عدمِ اراده ی مدیریتی کارامد هست و اینگونه پایِ توسعه همیشه میلنگد و نتیجه ی عالی حاصل نمی شود.

مدیر مجتمع مس سونگون در اخر با اشاره به اکتشافِ یک میلیارد تُن ذخایرِ جدید مس در معدنِ سونگون گفت: به مدت ٢ سال و با هزینه ی بالغ بر ۶۶ میلیارد تومن، با حفاری ٢٨ هزار متری زمین و با بررسی از ١۴ هزار نمونه این کشف اتفاق افتاده که معتقدیم توسعه ی معدن با اکتشاف امکان پذیر هست و توسعه ی تولید، اقتصاد و اشتغال با توسعه ی فناوری، محیط زیست، منابع انسانی و سرمایه گذاری حاصل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78063

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});