• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
13

اختصاص ۹۰۵ میلیارد ریال به پروژه‌های عمرانی آذربایجان شرقی از محل تبصره ۱۹

  • کد خبر : 7810
  • 26 اسفند 1399 - 14:00
اختصاص ۹۰۵ میلیارد ریال به پروژه‌های عمرانی آذربایجان شرقی از محل تبصره ۱۹
یاز اکو - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: در سال جاری اعتباری بالغ بر ۹۰۵ میلیارد ریال از محل منابع تبصره ۱۹ استانی و ملی برای اجرای پروژه‌های عمرانی استان اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، داود بهبودی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این‌که از این رقم، ۷۹۷ میلیارد ریال تخصیص یافته است، گفت: طبق آیین نامه اجرایی تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۹۹، سهم آورده دولت حداکثر ۳۰ درصد و حداقل آورده بخش خصوصی ۷۰ درصد است. در نهایت امکان سرمایه گذاری در بخش اعتبارات استانی به میزان ۱۰۸۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی وجود خواهد داشت و هر دو بخش در مجموع ظرفیت اجرای ۱۵۴۳ میلیارد ریال طرح عمرانی را خواهند داشت.

وی تصریح کرد: با انجام مکاتبات لازم و پیگیری‌های انجام گرفته از دستگاه‌های اجرایی، پروژه‌های موضوع تبصره ۱۹ احصا و موافقت‌نامه آن‌ها مبادله شده و سپس اطلاعات لازم در سامانه بازار الکترونیک طرح‌های عمرانی بارگذاری شده است.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که تاکنون دو قرارداد مشارکتی در بخش اعتبارات استانی به میزان ۱۱۸۶ میلیارد ریال منعقد شده پیش نیاز اعتبارات دولتی است، جذب اعتبارات تخصیص یافته استانی ۱۰۰ درصد خواهد بود.

بهبودی گفت: با استفاده از ظرفیت بنیاد علوی، خودیاری اهالی، مشارکت بخش خصوصی و تبصره ۱۹ اعتباری به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال جهت پروژه‌های عمرانی در بخش راه روستایی، اعتباری به مبلغ ۱۸۶ ریال در بخش کشاورزی و اعتباری به مبلغ ۱۰۸ میلیارد ریال جهت پروژه‌های عمرانی بخش فرهنگی هزینه خواهد شد.

وی گفت: در حوزه پروژه‌های استانی ویژه و ملی، وزارتخانه‌های ذیربط متولی جلب مشارکت بخش خصوصی هستند.

وی اضافه کرد: با مکاتبات و پیگیری‌های مکرر سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و شرکت آب منطقه‌ای و مشارکت بهره برداران بخش کشاورزی، اعتباری به مبلغ ۲۱۶ میلیارد ریال برای شبکه آبیاری و زهکشی آیدغموش در اراضی به مساحت ۱۲۴۰ هکتار و مبلغ ۲۲۶ میلیارد ریال برای شبکه آبیاری و زهکشی سهند در اراضی به مساحت ۱۵۲۰ هکتار از محل اعتبارات ملی تبصره ۱۹ با تخصیص ۱۰۰ درصد تامین شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=7810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});