• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

تراز تجاری ایران با ترکیه مثبت و با چین صفر شده است/ بریکس و نزول سلطه دلار و یورو

  • کد خبر : 78151
  • 17 شهریور 1401 - 20:00
تراز تجاری ایران با ترکیه مثبت و با چین صفر شده است/ بریکس و نزول سلطه دلار و یورو
یاز اکو - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از چند دهه تراز تجاری غیرنفتی کشور با ترکیه مثبت و با چین نیز صفر شده و این یعنی پیشی گرفتن میزان صادرات کشور از میزان واردات.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، روح‌الله متفکرآزاد ظهر امروز در مراسم افتتاح ۲۰ پروژه و آغاز عملیات اجرایی دو پروژه شرکت عمران شهر جدید سهند، اظهار کرد: پس از چند دهه تراز تجاری غیرنفتی کشور با ترکیه مثبت شده و این یعنی پیشی گرفتن میزان صادرات ما به ترکیه از میزان واردات و علاوه بر این تراز تجاری با چین نیز صفر شده و این نشان می‌دهد دولت در یک سال گذشته از خزانه بانک مرکزی استقراض نکرده، خلق پول صورت نگرفته و ماهانه نزدیک به ۱۲ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به صندوق توسعه ملی برگردانده می‌شود.

با راه افتادن واحد پولی بریکس تحریم مفهومی نخواهد داشت

وی ادامه داد: علاوه‌بر این با راه افتادن واحد پولی بریکس و با در نظر گرفتن نقش ۳۳ درصدی این واحد پولی در اقتصاد بین‌المللی و نزول سلطه دلار و یورو در این عرصه، در آینده‌ای نزدیک دیگر چیزی به اسم تحریم و اعمال زور به کشورهای چون جمهوری اسلامی ایران مفهومی نخواهد داشت و همه این موارد به تدریج تأثیر خود را در آینده اقتصادی کشور نشان خواهد داد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر تصریح کرد: با توجه به اقدامات قابل توجه صورت گرفته در حوزه تقنین از جمله واقعی دیدن قیمت فروش نفت در لایحه بودجه، مردم به تدریج ثمرات شیرین اقدامات اقتصادی صورت گرفته در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم را خواهند چشید.

متفکرآزاد خاطرنشان کرد: البته باید توجه داشت که این مسیر زمان بر خواهد بود و تا رسیدن به این نقطه باید از طریق ابزارهایی چون افزایش حقوق و اعطای یارانه زمینه کاهش اثرپذیری مردم از مشکلات اقتصادی و معیشتی را فراهم کنیم.

کشورهای عضو گروه بریکس یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بر روی طرح ایجاد یک ارز ذخیره جهانی جدید کار می‌کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78151

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});