• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

آذربایجان شرقی دومین استان کشور در حوزه رفع تداخل اراضی

  • کد خبر : 78153
  • 17 شهریور 1401 - 20:45
آذربایجان شرقی دومین استان کشور در حوزه رفع تداخل اراضی
یاز اکو - رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: با اختیارات قانونی و تسهیل و تسریع رویه ها در سازمان امور اراضی کشور تلاش خواهیم کرد تا پایان سال 1402 همه پلاک های ثبتی را رفع تداخل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، صفدر نیازی در کارگاه رفع تداخلات ارضی که با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی و معاونان ستادی در مجتمع فرهنگی شهید کسایی تبریز برگزار گردید، حوزه اراضی را مملو از اقدامات انجام نشده دانست و با اشاره به ریشه اختلافات ارضی کشور گفت: ۶۰ سال قبل اصلاحات ارضی در کشور صورت گرفت و برخی اراضی را ملی اعلام کردند و پایه یک اختلاف مستمر و طولانی بین مردم و دولت را بنا نهادند.

وی با اشاره به اینکه مساله زمین در همه جای دنیا یک مساله اساسی است که آثار تصمیمات اشتباه و عملکرد نادرست در خصوص آن تا سالها باقی خواهد ماند، گفت: قانون این اختیارات را به ما داده است که مساله تداخلات اراضی را در کشور حل کنیم و ما نیز در سازمان امور اراضی کشور همه تلاش خود را انجام می دهیم تا این‌روند را تسریع و تسهیل کنیم.

نیازی با اشاره به جایگاه ویژه استان آذربایجان شرقی در کشور گفت: میزان تولید آذربایجان شرقی در حوزه کشاورزی در امنیت غذایی کشور ملموس و تاثیرگذار است و ظرفیت هایی که در استان وجود دارد باعث می شود ما انتظار بالایی از این استان داشته باشیم.

رفع تداخلات اراضی کار عظیم در کشور است

وی رفع تداخلات اراضی را یک کار عظیم در کشور توصیف کرد و با اشاره به برنامه این سازمان برای رفع تداخلات همه پلاک های ثبتی تا پایان سال ۱۴۰۲، گفت: بر اساس آنچه در سامانه به ثبت رسیده است ۴۶۴ پلاک ثبتی در استان رفع تداخل شده و به در سامانه ثبت شده است که ۳۴ درصد کل پلاکات ثبتی استان را تشکیل می دهد و با همین آمار نیز آذربایجان شرقی دومین استان کشور در حوزه رفع تداخل اراضی است.

وی در خصوص آمار رفع تداخلات اراضی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱ گفت: در سال جاری در این استان ۱۹ پلاک رفع تداخل و ثبت شده است و رفع تداخل ۴۱ پلاک نیز انجام شده است که به زودی ثبت می شود اما باید سرعت این کار افزایش یابد چرا که بعد از اتمام رفع تداخلات، صدور سند که کار دشوارتری نیز می باشد باید انجام شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور از مدیران استانی و شهرستانها خواست رفع تداخلات را مساله ای جدی و دارای اهمیت فراوان بدانند و نهایت تلاش خود را در اجرای سریع و صحیح این قانون به کار گیرند.

اپیدمی ساخت ویلا حفظ کاربری زمین را دشوار کرده

نیازی با ابراز تاسف از اپیدمی ساخت ویلا در کشور، حفظ کاربری زمین را دشوار و نگران کننده توصیف کرد و افزود: زمینی که در سالهای قبل رها می شد و هیچ تقاضایی برای آن نبود، امروز با قیمت های گزاف معامله می شود و تنها دلیل آن عطش ساخت ویلا بین مردم است.

وی ادامه داد: کره زمین میلیون ها سال محل زندگی و ارتزاق انسانها و جانوران گوناگون بوده است و امروز که ما در آن زندگی می کنیم اجازه نداریم زمین را تخریب کنیم.

وی تغییر کاربری اراضی و تخریب زمین در برخی مناطق کشور را تاسف بار خواند و افزود: ما ۲۰۰هزار شهید دادیم تا از این خاک حفاظت کنیم اما امروز با دستان خود آن را تخریب می کنیم.

نیازی در پایان سخنان خود در خصوص تجهیز سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیریت های شهرستانها به ماشین آلات سنگین برای اجرای احکام قضائی موضوع تبصره ۲ ماده ۱۰ گفت: ماشین آلات سنگین پشتیبانی و تجهیزات قابل توجهی نیاز دارد و استفاده از آنها به صورت تملکی، هزینه و مشکلات زیادی را برای سازمانها ایجاد خواهد کرد اما امیدوارم با افزایش بودجه تخصیص یافته بتوانیم در زمینه تخصیص اعتبار به سازمانها اتفاقات مثبتی را رقم بزنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78153

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});