• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

صادرات سالانه بیش از ۲۰۰۰ تن محصولات تولیدی پتروشیمی ارومیه به خارج از کشور

  • کد خبر : 78312
  • 19 شهریور 1401 - 12:45
صادرات سالانه بیش از ۲۰۰۰ تن محصولات تولیدی پتروشیمی ارومیه به خارج از کشور
یاز اکو - مدیر عامل پتروشیمی ارومیه از صادرات سالانه ۲ هزار و ۳۰۰ تن از محصولات تولیدی پتروشیمی ارومیه به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا، پژمان اسدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات پتروشیمی ارومیه برگزار شد، از صادرات ۲ هزار و ۳۰۰ تن انواع محصولات تولیدی پتروشیمی ارومیه به خارج از کشور خبر داد و گفت: کشورهای مقصد محصولات تولیدی این شرکت ترکیه، عراق و افغانستان است.

اسدی افزود: تنها پروژه تولید پلی آلومینیوم کلراید با نام (پروژه پک) کشور در نیمه دوم سال جاری با طرفیت تولید سالانه ۲۰هزار تن در پتروشیمی ارومیه به بهره برداری می رسد و پتروشیمی ارومیه تنها ترین تولید کننده این محصول در کشور می شود.

وی با اشاره به اینکه ۵محصول کریستال ملامین، سولفات آمینو، اسید سولفوریک، سولفات پتاسیم و اسید کلرید در پتروشیمی ارومیه تولید می شود، تصریح کرد: ظرفیت تولید کلی پتروشیمی ارومیه سالانه ۱۹۰ هزار تن است.

اسدی با اشاره به صدور مجوز صادرات محصول سولفات آلومینیوم تولیدی پتروشیمی ارومیه در سال جاری خاطر نشان کرد: ۲ قرار داد با شرکت خدمات حمایتی کشور با ظرفیت ۱۰ هزار تن نیز بسته شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال های ۹۷تا۹۸ مجموع صادرات محصولات تولیدی پتروشیمی ارومیه ۶۲۴هزار دلار بوده است، اظهار کرد: در سال گذشته نیز میزان صادرات ۲۳۰۰ تن و به ارزش نزدیک ۳میلیون دلار بود.

پیش بینی صادرات ۶میلیون دلاری

مدیر عامل پتروشیمی ارومیه یاد آور شد: امسال باتوجه به اخذ مجوز برای صادرات پیش بینی می شود امسال ۶میلیون دلار صادرات انجام شود.

وی ادامه داد: برای پارک ملامین فراخوان جذب سرمایه گذار داده شده اما فعلا تاکنونی سرمایه گذاری پیدا نشده درحالی که طرح پروژه آماده است.

اسدی متصل نبودن شبکه ریلی استان به اروپا را یکی از مشکلات صادرات محصولات پتروشیمی ارومیه عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی ارومیه با اشاره به بازدید چند ماه قبل استاندار از پتروشیمی ارومیه گفت: متاسفانه درخواست ها و مصوبات بازدید استاندار تاکنون محقق نشده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});