• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

سوخت‌های فسیلی در فرانسه تبلیغ نمی‌شوند

  • کد خبر : 78351
  • 19 شهریور 1401 - 17:45
سوخت‌های فسیلی در فرانسه تبلیغ نمی‌شوند
یاز اکو - فرانسه اولین کشور اروپایی است که طبق قانون جدید آب و هوا، تبلیغات سوخت‌های فسیلی را ممنوع می‌کند. پیشتر، ناقوس پایان اکتشاف و استخراج سوخت‌های فسیلی در کشورهای اروپایی به صدا درآمده بود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، فرانسه اولین کشور اروپایی است که طبق قانون جدید آب و هوا، تبلیغات سوخت‌های فسیلی را ممنوع می‌کند. پیشتر، ناقوس پایان اکتشاف و استخراج سوخت‌های فسیلی در کشورهای اروپایی به صدا درآمده بود.

شرکت‌های تولیدکننده انرژی از روز دوشنبه ۲۲ اوت (۳۱ مردادماه) مجاز به تبلیغات انرژی‌های فسیلی نیستند. این قانون با هدف نجات وضعیت اقلیمی کره زمین به تصویب رسیده است. بدین ترتیب، تبلیغات درباره محصولات نفتی، انرژی‌های حاصل از ذغال سنگ و هیدروژن کربنی ممنوع شده است.

در حال حاضر، تبلیغات گاز طبیعی هنوز مجاز است، اما قرار است قوانین جدید در ژوئن سال آینده اعلام شوند. شرکت‌های مخالف با قانون جدید، ممکن است بین ۲۰ هزار تا ۱۰۰هزار یورو جریمه شوند. در صورتی‌که تخلف تکرار شود، جریمه دو برابر خواهد شد.

در فرانسه چه می‌گذرد؟

پس از آنکه فعالان صلح سبز (Greenpeace؛ سازمان غیردولتی مدافع محیط زیست) از اتحادیه اروپا خواستند تبلیغات سوخت‌های فسیلی را ممنوع کند، قانون جدید تغییرات آب و هوایی صادر شد.

ممنوعیت کامل تبلیغات شرکت‌های نفتی در فرانسه هم به‌عنوان بخشی از کنوانسیون تغییرات آب و هوایی در سال ۲۰۱۹ پیشنهاد شد. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، در دوره قبلی ریاست جمهوری خود کنواسیون شهروندی آب و هوا را تدوین کرد.

این طرح هم به مانند طرح‌های دیگر زیست محیطی مخالفانی دارد. منتقدان می‌گویند قانون جدید آزادی عمل زیادی را به شرکت‌ها جهت دور زدن قوانین می‌دهد.

با اینکه در حال حاضر در فرانسه آگهی‌های زیادی در ارتباط با ممنوعیت تبلیغات سوخت‌های فسیلی دیده می‌شود، اما ممنوعیت کامل صحت ندارد! چراکه صلح سبز فرانسه پس از اعلام این خبر توئیتی منتشر و اعلام کرد که تبلیغات گاز همچنان ادامه دارد.

دنباله‌روی آمستردام و سیدنی از فرانسه

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از euronews، اگرچه فرانسه اولین کشور اروپایی است که تبلیغات سوخت‌های فسیلی را ممنوع می‌کند، مجموعه مقررات مشابهی در سال گذشته در آمستردام وضع شد. پایتخت کشور هلند، اولین شهری در جهان شد که تبلیغات شرکت‌های سوخت فسیلی و همچنین شرکت‌های صنعت هوانوردی را ممنوع کرد. این امر به این معنی است که وسایل نقلیه با سوخت فسیلی مانند اتومبیل‌های بنزینی و پروازها دیگر نمی‌توانند در ایستگاه‌های مترو آمستردام یا اطراف مرکز شهر تبلیغ شوند. تصمیم حذف تبلیغات سوخت‌های فسیلی از شهر، پس از برپایی یک جنبش گسترده با هدف تبلیغات بدون فسیل گرفته شد.

هم‌اکنون شهر سیدنی در استرالیا هم به دنبال الگوبرداری از آمستردام است. معاون شهردار سیدنی، اثرات سوخت‌های فسیلی را با سیگار مقایسه کرده است. در همین راستا، رای‌گیری برای جلوگیری از تبلیغ ذغال‌سنگ، نفت و گاز در رویدادهای شهری و … با موفقیت به تصویب رسیده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78351

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});