• امروز : شنبه - ۹ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 29 June - 2024
6

کارگاه آموزشی «آشنایی با شیوه های تهیه و تدوین پادکست» در اردبیل برگزار شد

  • کد خبر : 78399
  • 20 شهریور 1401 - 10:00
کارگاه آموزشی «آشنایی با شیوه های تهیه و تدوین پادکست» در اردبیل برگزار شد
یاز اکو - کارگاه آموزشی «آشنایی با شیوه های تهیه و تدوین پادکست» با حضور فرح غنی زاده، کارشناس حوزه رسانه و با شرکت کتابداران کتابخانه های عمومی استان اردبیل به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، کارگاه آموزشی آشنایی با شیوه های تهیه و تدوین پادکست با حضور فرح غنی زاده، کارشناس حوزه رسانه و با شرکت کتابداران کتابخانه های عمومی استان به صورت آنلاین برگزار شد.

غنی زاده در این کارگاه آموزشی با بیان اینکه فراگیری تخصص های لازم در حوزه فعالیت افراد، بر میزان توانایی و توانمندی آنان موثر است، اظهار داشت: پادکست به مجموعه فایل‌های صوتی که در وب‌سایت‌ها یا شبکه های اجتماعی عرضه می‌شوند، گفته می شود و با توجه به فعالیت کتابخانه های عمومی در حوزه های اطلاع رسانی، تهیه و تدوین پادکست موجب ارتقای توانمندی کارکنان کتابخانه های عمومی می شود.

وی افزود: این فایل های صوتی می تواند کاربرد های متنوعی را در زندگی روزمره افراد داشته باشد؛ لذا زمانی که امکان مطالعه ندارید از جمله در پیاده روی ها، مسافرت و در اوقات فراغت می‌­توانید به سادگی فایل­‌های صوتی مورد علاقه خود را گوش دهید.

این کارشناس رسانه اضافه کرد: گوش دادن به پادکست­‌ها می‌­تواند به یادگیری بیشتر موضوعات کمک کند و تقویت مهارت‌های شنیداری و همچنین بهبود تمرکز از دیگر فواید گوش دادن به فایل صوتی است.

غنی زاده خاطرنشان کرد: برای گوش دادن به پادکست ها نرم افزار های مختلفی وجود که می­‌توانید به سادگی آن­ ها را بر روی گوشی موبایل، تبلت، لپ­تاپ و یا کامپیوترهای خود نصب کنید و با استفاده از این اپلیکیشن‌­ها پادکست­‌های مورد علاقه خود را پخش کنید.

از پر اهمیت‌­ترین قسمت­‌های پادکست محتوای آن است

وی یکی از پر اهمیت‌­ترین قسمت­‌های ساخت پادکست را توجه به محتوای آن عنوان کرد و گفت: مخاطبان تنها برای کیفیت بالای صدا و یا خوش صدا بودن گوینده، جذب پادکست­‌ها نخواهند شد؛ لذا لازم است که محتوایی با ارزش تولید کنید تا بتوانید مخاطبان را راضی کنید.

این کارشناس رسانه انتخاب موضوع را یکی از پیش نیازهای اساسی برای تهیه پادکست دانست و گفت: در حیطه تخصص و علاقه خود، موضوعات جذاب و خاص را برای ساخت پادکست آماده کنید و چنانچه موضوع انتخاب شده بتواند مخاطبان را به خود جذب کند، شما موفق عمل کرده­‌اید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78399

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});