• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

محدودیت جدید گوگل پلی؛ اپلیکیشن‌های بانکی تحریم شدند؟

  • کد خبر : 78478
  • 20 شهریور 1401 - 17:00
محدودیت جدید گوگل پلی؛ اپلیکیشن‌های بانکی تحریم شدند؟
یاز اکو - کاربران ایرانی اندروید به تازگی در دانلود همراه‌ بانک از گوگل پلی با مشکل مواجه شده‌اند. اما راه حل این معضل چیست؟

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، در روزهای گذشته بسیاری از کاربران ایرانی سیستم عامل اندروید، برای دانلود برنامه‌ از گوگل پلی با مشکل مواجه شده‌اند. این مشکل برای دانلود اپلیکیشن‌های بانک‌های ایرانی نیز وجود دارد و مشتریان این بانک‌ها در دانلود این برنامه‌ها به سد جدید گوگل پلی برخورد می‌کنند.

تحریم همراه بانک‌ها در گوگل پلی

این روزها وقتی برای دانلود اپلیکیشن‌های بانکی به پلتفرم رسمی اندروید یعنی گوگل پلی مراجعه می‌کنیم با پیغامی مواجه می‌شویم که دسترسی به این برنامه‌ها را در ایران مسدود کرده است. این محدودیت‌ها حتی با استفاده از VPN هم از بین نمی‌روند و دسترسی به برنامه رسمی بانک‌ها از این طریق بسیار دشوار شده است.

البته این مشکل تنها مختص به اپلیکیشن‌های بانکی نیست و بسیاری از کاربران ایرانی نمی‌توانند هرگونه اپلیکیشن با پرداخت درون برنامه‌ای را دانلود کنند.

با وجود نگرانی‌های بسیار درباره علت این مشکل، هنوز دلیل قطعی مشخص نشده است. حتی برخی کارشناسان اعتقاد دارند که این اتفاق نه به دلیل تحریم گوگل پلی، بلکه بخاطر مشکلات فنی است.

خطر کلاهبرداری در گوگل پلی

گوگل پلی در سال‌ گذشته نیز برای دانلود همراه بانک‌ها مشکل‌ساز شده بود. در این مورد، مجرمان سایبری با استفاده از اپلیکیشن‌های جعلی بانک‌های صادرات، کشاورزی و سپه، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب کاربران می‌شدند.

وجود این اپلیکیشن‌های بانکی جعلی در این فروشگاه باعث شده بود که مشتریان بانکی در خطر کلاهبرداری توسط مجرمان سایبری قرار بگیرند.

بهترین راه دسترسی به همراه بانک‌ها چیست؟

خطر سوءاستفاده از حساب‌های بانکی و حالا هم محدودیت در دانلود برنامه‌های بانکی از گوگل پلی، دسترسی به همراه بانک‌های رسمی را با مشکل مواجه کرده است.

بهترین راه برای رفع این معضل، دانلود این برنامه‌‌ها از سایت رسمی بانک‌ها است. لینک دانلود اپلیکیشن هر بانک در وب سایت آنها قرار داده شده‌است و ایمن‌ترین راه برای دانلود این اپلیکشن‌ها، از این مسیر است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78478

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});