• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
0

برداشت بیش از ۵۳۵ تن بادام از باغات شهرستان مرند

  • کد خبر : 78563
  • 21 شهریور 1401 - 11:15
برداشت بیش از ۵۳۵ تن بادام از باغات شهرستان مرند
یاز اکو - معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند از برداشت بیش از 535 تن بادام از باغات شهرستان مرند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، علی صیادی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ۷۴۰هکتار از باغات شهرستان، باغ بادام است که از این میزان ۱۷۸ هکتار باغات آبی ۵۶۲ هکتار را باغات دیم تشکیل می‌دهد و ۵۱۰ هکتار باغات بارور و۲۳۰ هکتار نیز باغات غیر بارور است گفت: متوسط برداشت بادام در هر هکتار از باغات دیم بطور میانگین ۰٫۷ تن و در باغات آبی ۱٫۴ تن است و در مجموع پیش بینی می‌شود امسال به دلیل بارش بارانهای ممتد وعدم تلقیح و سرمای دیر رس بهاره و… حدود ۵۳۵ تن بادام از باغات شهرستان مرند برداشت شود.

اشتغالزایی در فصل برداشت بادام

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند به اشتغالزایی فصل برداشت بادام اشاره کرد و افزود: تعداد بهره برداران مشغول فعالیت در باغات بادام ۶۸۰ خانوار در سطح شهرستان است.

صیادی با بیان اینکه کار برداشت بادام درختی در شهرستان مرند از دهه اول شهریور آغاز و تا اوایل مهر ادامه دارد، اضافه کرد: بیشترین سطح زیرکشت باغات بادام در شهر بناب مرند و روستاهای دولت آباد، ابرغان و زرغان از توابع بخش مرکزی و روستاهای یکان کهریز، یکان علیا و روم قویسی بخش یامچی است و سیاست سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرند توسعه کشت بادام در روستاهای شرق مرند می باشد.

وی گفت: محصول بادام به ۲ شکل دیم و آبی قابل کشت است، ارقام بادام موجود در شهرستان بیشتر شامل ارقام محلی و ارقام اصلاحی دیرگل و پیوندی از جمله ارقام آذر، سهند، شکوفه، یلدا ، نون پاریل و فرانسیس و… است.

صیادی به آفات باغات بادام نیز اشاره و تاکید کرد: آفات کنه و زنبور مغزخوار بادام، بیماری‌های قارچی از جمله لکه آجری و غربالی است که در اثر گرد و غبار ناشی از جاده های خاکی در اطراف باغات بادام بوجود می‌آید و اجرای مبارزه تلفیقی و ارتقای سطح مدیریت باغات از طرف باغداران در کنترل عوامل آفت زا مهم و تاثیرگذار است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78563

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});