• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

برگزاری چهارمین همایش ملی سواد رسانه‌ای با موضوع اخبار جعلی

  • کد خبر : 78607
  • 21 شهریور 1401 - 13:15
برگزاری چهارمین همایش ملی سواد رسانه‌ای با موضوع اخبار جعلی
یاز اکو - معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری چهارمین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با موضوع اخبار جعلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، “سعید پورابوالقاسم” با اشاره به جزئیات برگزاری چهارمین همایش ملی سواد رسانه‌ای، گفت: این رویداد با هدف افزایش و ارتقای دانش و مهارت‌های عمومی در حوزه‌ سواد رسانه‌ای، اطلاعاتی و فضای مجازی و با تأکید بر جایگاه و اهمیت «نخبگان و مجامع علمی، سازمان‌های مسؤول و افراد آگاه» در توسعه سواد رسانه‌ای و به منظور تبدیل این مهم به نهضتی عمومی و فراگیر دی ماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی ریاست شورای سیاستگذاری چهارمین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی را بر عهده دارد افزود: مفاهیم پایه‌ای و ادبیات اخبار جعلی، انواع اخبار جعلی، رسانه‌نگاری و اخبار جعلی، راهنمای تشخیص اخبار جعلی، تکنیک‌های مقابله با اخبار جعلی، اخبار جعلی و هوش مصنوعی و اخبار جعلی و حکمرانی فضای مجازی» محورهای این همایش هستند.

پورابوالقاسم خاطرنشان کرد: مرکز ملی فضای مجازی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، انجمن سواد رسانه‌ای ایران و موسسات، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و مطالعاتی کشور در برگزاری این همایش ملی، همکاری و مشارکت دارند.

زمان و نحوه ارسال آثار

به گفته معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی “متخصصان، پژوهشگران و فعالان حوزه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی علاقمند به شرکت در این همایش می‌توانند مقالات و تحقیقات خود را بر اساس محورهای اعلام شده، به سامانه اینترنتی چهارمین همایش سواد رسانه‌ای به نشانی milconf.ir ارسال کنند”.

بنا بر این گزارش همایش‌های ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی به صورت ۲ سالانه از سال ۱۳۹۶ تا کنون به همت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی برگزار شده است.

وی اضافه کرد: پژوهشگران و صاحب‌نظران حوزه سواد رسانه‌ای می‌توانند تا تاریخ ۲۸ مهر ماه چکیده مقالات و تا تاریخ ۲۸ آذر ماه متن کامل مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

هدف همایش سواد رسانه ای

همایش های سواد رسانه ای با هدف ارتقا، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه از کودکان و نوجوانان تا دیگر اقشار مختلف جامعه همه ساله در آبان ماه همزمان با ایام فرهنگ عمومی با همکاری و همراهی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور برگزار می شود.

این همایش هر سال همزمان با هفته فرهنگ عمومی با موضوعاتی چون خانواده به عنوان نهاد بنیادین اجتماعی با هدف تبیین نقش و جایگاه مهم خانواده در عصر اطلاعات و جامعه شبکه ای با تاکید بر رویکردهای آموزشی، شناختی و تربیتی در دو بخش علمی – پژوهشی و تجربی – کاربردی در دوره های گذشته برگزار شده است.

در همایش های ملی سواد رسانه ای موضوعاتی همچون، توانمند سازی، سبک زندگی، آموزش و دین و اخلاق ، تجربه نگاری‌های حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی تولیدات رسانه ای (مستند، فیلم کوتاه، انیمیشن، بازی‌های رایانه ای و…) در حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی و تولیدات هنری (پوستر، اینفوگرافی و…) از جمله موضوعات و محورهای بخش علمی – پژوهشی این همایش ها،در حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی، مد نظر قرار گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78607

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});