• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

پاشینیان: از خاک ارمنستان کریدور نمی‌دهیم

  • کد خبر : 78776
  • 22 شهریور 1401 - 18:15
پاشینیان: از خاک ارمنستان کریدور نمی‌دهیم
یاز اکو - نخست وزیر ارمنستان با مقصر خطاب کردن باکو در دور تازه درگیری‌ها اظهار داشت که از خاک ارمنستان به کسی کریدور داده نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مشرق، به دنبال تحرکات نظامی جدید بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در روز سه شنبه، نخست وزیر جمهوری ارمنستان اظهار داشت که از خاک ارمنستان به کسی کریدور داده نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «آرمنا پرس» «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در پارلمان این کشور گفت: «آذربایجان بیانیه سه جانبه نوامبر ۲۰۲۰ را تحریف می‌کند و آنگاه از ایجاد کریدور از طریق خاک ارمنستان صحبت می‌کند.»

وی ادامه داد: «موضع ما این بوده و ادامه دارد که قصد نداریم از طریق خاک جمهوری ارمنستان به کسی کریدور بدهیم، اما علاقه مند به باز کردن و رفع انسداد جاده ‌ از طریق خاک جمهوری ارمنستان هستیم. جمهوری ارمنستان این منطق را دارد که همه کشورهای منطقه از جمله ارمنستان و آذربایجان می‌توانند از این جاده استفاده کنند.»

نخست وزیر ارمنستان تلفات این کشور طی درگیری‌های شدید با جمهوری آذربایجان را نیز اعلام کرد.نیکول پاشینیان در پارلمان ارمنستان اعلام کرد که ۴۹ نظامی ارمنستانی در جریان درگیری‌های تازه کشته شدند.

به گفته نخست‌وزیر ارمنستان، نظامیان جمهوری آذربایجان به مواضع ارمنستان حمله کردند.

این در حالی است که وزارت خارجه جمهوری آذربایجان طرف ارمنستانی را به انجام «اقدامات تحریک‌آمیز گسترده» متهم کرد.

این وزارتخانه با صدور یک بیانیه اعلام کرد: «از اواخر شب ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) واحدهای نیروهای مسلح ارمنستان در مسیرهای داش‌کسن، کلبجر و لاچین در مرز دولتی آذربایجان و ارمنستان اقدامات تحریک‌آمیز گسترده‌ای انجام دادند».

بر اساس اطلاعات وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، گروه‌های خرابکار نیروهای مسلح ارمنستان با استفاده از وضعیت کوهستانی منطقه و گسل‌های موجود در دره، در مناطق بین مواضع یگان‌های ارتش آذربایجان و مسیرهای تدارکاتی در جهات مختلف اقدام به مین گذاری کردند.»

برخی منابع خبری از استفاده پهپادهای ساخت رژیم موقت صهیونیستی در دور تازه درگیری‌ها با ارمنستان خبر دادند.

وبگاه «بلغاریا نیوز» مدعی شد که نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در حملات به مواضع ارمنستان از پهپاد «هاروپ» استفاده شد. هاروپ، پهپاد انتحاری ساخت شرکت صنایع هوافضای رژیم موقت صهیونیستی (موسوم به «آی‌اِی‌آی) است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78776

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});