• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی؛

استاد شهریار مردمی‌ترین شاعر ایران

  • کد خبر : 78786
  • 22 شهریور 1401 - 19:59
استاد شهریار مردمی‌ترین شاعر ایران
یاز اکو- سید قاسم ناظمی؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به جایگاه ویژه استاد شهریار در بین مردم ایران و به‌خصوص آذربایجان گفت: اشعار استاد شهریار تنها شاعر معاصری است که توانسته است وارد خانه‌های مردم و کوچه و بازار شده و در دل مردم جا باز کند.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، سید قاسم ناظمی در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی، تاکید بر اینکه استاد شهریار مقام والایی در حوزه شعر و ادبیات دارد و امسال نیز مانند سال‌های گذشته برنامه‌های متعددی برای این روز در نظر گرفته شده است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار یاز اکو در رابطه با اینکه چرا سالروز وفات استاد شهریار بهترین گزینه برای انتخاب به عنوان‌ روز ملی شعر و ادب فارسی بود، با طرح این سوال که اشعار کدام شاعر تاکنون توانسته است، این چنین مردمی‌ باشد، افزود: در بین شاعران معاصر هیچ کس به اندازه استاد شهریار نمی‌توانست نماد شعر ایران باشد، چرا که او علاوه بر اینکه یک غرل‌سرای درجه یک در زبان فارسی بود، در حوزه شعر ترکی نمونه مشابه دیگری ندارد و آثار بی‌نظیری از قبیل سهندیه،خان ننه دارد و حتی حیدر بابا او به صد زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

ناظمی تصریح کرد: انتخاب این عنوان از سر تعصب و  دوست‌بازی نیست، بلکه تمام اساتید اذعان دارند که شهریار بهترین انتخاب در این زمینه بوده و هست، به‌طوریکه‌ شاعری مثل هوشنگ ابتهاج نیز بارها بر این ادعا صحه گذاشته است.

وی ادامه داد: در رنیا رقابت جدی بین شهرهای مختلف برای برندسازی وجود دارد و تا از این رهگذر بتوانند در فضای عمومی و جهانی حرفی برای گفتن و بسترسازی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی داشته باشند.

ناظمی اضافه کرد: اصلی‌ترین سرمایه ما در ایران برای برقراری ارتباط با دنیا، حوزه فرهنگ و هنر و به‌خصوص هنرهای ریشه‌دار و قدیمی مانند شعر است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با روز بزرگداشت استاد محمد حسین شهریار، تمام شهر با صدا و تصویر استاد، رنگ و بوی شهریار را به‌خود می گیرد، از تدارک ۷۰ ویژه‌برنامه برای گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان گلباران مزار شهریار، برگزاری نشست‌های تخصصی و علمی و برگزاری نمایشگاه خوشنویسی، نمایشگاه نقاشی ، جشنواره قصه‌گویی‌ و محافل  ادبی در تمام شهرستانها، تجلیل از نویسندگان و کتابخوانان نمونه با محوریت اشعار استاد شهریار، تجلیل از شعرای پیشکسوت شهرستان‌ها وبرگزاری کارگاه های آموزشی شعر، با محوریت اشعار استاد شهریار را از این برنامه‌ها عنوان کرد.

وی افزود: روز بیست و هشتم شهریورماه آیین اختتامیه ویژه‌برنامه‌های روز ملی شعر و ادب با حضور اصحاب فرهنگ، شعرا، ادبا و هنرمندان کشوری و استانی، مسئولین و علاقمندان ساعت ۱۷ در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

یادآوری می‌شود، در پایان این نشست خبری از پوستر همایش  روز ملی شعر و ادب فارسی رونمایی شد.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});