• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4
استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با سفیر ژاپن:

علاقه‌مند حضور سرمایه‌گذاران توانمند خارجی در استان هستیم

  • کد خبر : 78790
  • 22 شهریور 1401 - 21:17
علاقه‌مند حضور سرمایه‌گذاران توانمند خارجی در استان هستیم
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به فضای باثبات سرمایه‌گذاری در استان، گفت: آذربایجان شرقی مزیت‌هایی متعددی برای سرمایه‌گذاران خارجی دارد و علاقه‌مندیم در حوزه‌های مختلف پذیرای سرمایه‌گذاران توانمند باشیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، عابدین خرّم، روز سه شنبه، ۲۲ شهریورماه، در دیدار با سفیر ژاپن در ایران، افزود: ایران و ژاپن پیش از ۹۰ سال سابقه روابط دیپلماتیک دارند و ژاپن به عنوان یک کشور متمدن که در تعاملات با دنیا نقش اساسی دارد برای ایران بسیار مهم است و امیدواریم روابط دیپلماتیک تحت تاثیر مزاحمت‌هایی که دیگران ایجاد می‌کنند، قرار نگیرد.

وی با اشاره به ظرفیت های آذربایجان شرقی در حوزه های مختلف، ادامه داد: تبریز به عنوان مرکز تمدن و تاریخ ایران اسلامی و منطقه همواره نقش بسیار مهمی در مسائل منطقه ای در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی داشته است.

خرّم گفت: قرار گرفتن در مسیر تاریخی جاده ابریشم و همچنین مسیر ترانزیت به کشورهای اروپایی و اوراسیا توانسته نقش برجسته و بی بدیلی برای استان در افزایش روابط تجاری ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از لحاظ امنیت سرمایه گذاری همچون سایر استان های کشور بسیار باثبات است، اظهار داشت: شهرک اختصاصی سرمایه گذاری خارجی برای تجار و بازرگانان خارجی در تبریز وجود دارد که مزیت خوبی برای حضور سرمایه گذاران ژاپنی در این شهر است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تبریز قطب سوم تولید قطعات خودرویی در کشور است، گفت: می توان از توانمندی های ژاپن در حوزه خودروسازی و تولید قطعات خودرو در تبریز بهره مند شد.

وی با تاکید بر حضور هیات های اقتصادی ژاپن در تبریز و سرمایه گذاری در بخش های علمی و فناوری، افزود: شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها و مراکز رشد بسیار خوبی در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی و صنعتی و هایتک در استان فعال هستند.

خرّم با اشاره به ظرفیت های گردشگری، میراث فرهنگی و آثار ثبت شده جهانی این استان، بر افزایش حضور گردشگران ژاپنی در استان تاکید کرد.

وی ادامه داد: منطقه آزاد ارس مزیت بسیار خوبی از لحاظ صنعتی، ارتباطات ترانزیتی و معافیت های اقتصادی برای توسعه و گسترش روابط بین دو کشور است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه حل مساله مسکن از جمله اولویت های دولت سیزدهم است، گفت: می‌توان از تخصص و تکنولوژی های جدید ژاپن در حوزه ساخت و ساز در استان بهره مند شد.

سفیر ژاپن در ایران نیز در این دیدار با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از جمله استان های استراتژیک و مهم ایران است، اظهار داشت: علاقمند به افزایش ارتباطات و توسعه تعاملات اقتصادی و فرهنگی با این استان هستیم.

کازو توشی آیکاوا افزود: تبریز و آذربایجان شرقی در طول تاریخ همواره نقطه اتصال بین شرق و غرب بوده و آماده گسترش روابط با این استان هستیم.

وی با بیان اینکه به‌رغم وجود تحریم‌ها ژاپن و ایران همکاری‌های خوبی در زمینه های مختلف دارند، گفت: در برنامه های احیای دریاچه ارومیه، آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) برنامه‌های مختلفی در این استان در حوزه دریاچه ارومیه اجرا کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78790

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});