• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

خداحافظ مرد صبور سینما!

  • کد خبر : 78896
  • 23 شهریور 1401 - 14:30
خداحافظ مرد صبور سینما!
یاز اکو - صبح دیروز سینمای تبریز یکی از کارگردانان صبور و آرام خود را از دست داد. اصغر یوسفی‌نژاد بر اثر خونریزی مغزی از 12 شهریور تحت مراقبت‌های ویژه و عمل جراحی قرار گرفت و درست یک روز بعد از روز ملی سینما، جهان مادی را ترک کرد. امروز، 23 شهریور ماه 1401، تبریز و تبریزی‌ها با اصغر یوسفی‌نژاد، کارگردان تبریزی سینما و تلویزیون وداع کردند.

یاز اکو؛ پری اشتری _ صبح دیروز سینمای تبریز یکی از کارگردانان صبور و آرام خود را از دست داد. اصغر یوسفی‌نژاد بر اثر خونریزی مغزی از ۱۲ شهریور تحت مراقبت‌های ویژه و عمل جراحی قرار گرفت و درست یک روز بعد از روز ملی سینما، جهان مادی را ترک کرد. امروز، ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۱، تبریز و تبریزی‌ها با اصغر یوسفی‌نژاد، کارگردان تبریزی سینما و تلویزیون وداع کردند.

در این مراسم که با حضور گستردۀ هنرمندان، اهالی سینما، مدیران و مسئولان استانداری، اداره فرهنگ و ارشاد استان، شورای شهر، شهرداری، صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی و … برگزار شد، صفیه اصلانی، همسر این هنرمند فقید، طی سخنانی از مسئولان و مدیران استانی و کشوری خواست که از هنرمندان حمایت کنند و ترتیبی دهند تا فیلم «قولچاق» دیده شود وی از دست‌اندرکاران امر خواست که جوانان را که از فکر و سرمایه خود مایه می‌گذارند تا یک اثر هنری خلق کنند، تنها نگذارند. همچنین مرتضی صفری، مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز از وجوه مثبت اخلاقی و حرفه‌ای اصغر یوسفی‌نژاد سخن گفت و علی نواداد، مدیر کل سابق صدا و سیمای استان نیز از خاطرات فعالیت این هنرمند فقید در این سازمان سخن گفت. در ادامۀ مراسم پیکر اصغر یوسفی‌نژاد از محوطۀ صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تا قطعۀ هنرمندان وادی رحمت تشییع و به خاک سپرده شد.

بر اساس این گزارش، اصغر یوسفی نژاد فارغ التحصیل رشته کارگردانی از دانشکده صدا و سیما، نویسنده و کارگردان بود. وی فعالیت های هنری خود را از سال ۱۳۶۹ آغاز کرد و در طول مدت فیلمسازی و کارگردانی چندین فیلم و سریال را تولید کرد. او ساخت فیلم‌های «ائو»، «باران رؤیاها را نمی‌شوید» و «قولچاق» را در کارنامۀ خود دارد. اصغر یوسفی نژاد در جشنواره فیلم فجر ۳۵ با فیلم “اِئو” (خانه) حضور داشت که مورد توجه منتقدین و علاقمندان سینما قرار گرفت و توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم در بخش هنر و تجربه را به‌دست آورد.

آخرین فیلم زنده یاد یوسفی نژاد، قولچاق در ژانر درام اجتماعی بود که سازمان سینمایی پروانه نمایش آن را برای جشنواره فجر صادر نکرد و تاکنون هم مجوز اکران به این فیلم نداده است. این فیلم به گفته بهروز افخمی عضو هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر ۴۰ یکی از آثار خوش‌ساختی بود که به‌خاطر منطبق نبودن آن با ملاک‌های جشنواره فیلم فجر نتوانست به جشنواره راه پیداکند. فیلم “باران رؤیاها را نمی‌شوید” اولین فیلم حرفه‌ای او در حیطه سینما با بازی یکتا ناصر محصول سال ۱۳۸۲ است که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78896

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});