• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
جان تازه در کالبد فرش‌سنگ موزاییکی شهید بهشتی/

رضایت عمومی شهروندان از ساماندهی میدان شهید بهشتی

  • کد خبر : 78960
  • 24 شهریور 1401 - 9:15
رضایت عمومی شهروندان از ساماندهی میدان شهید بهشتی
یاز اکو - بیش از یک دهه از افتتاح بزرگترین فرش موزاییکی جهان در تبریز می‌گذرد که فقدان نظارت و نگهداشت این میدان به عنوان نمادی از هویت فرهنگی تبریز یعنی فرش دستباف، وضعیت ناگواری در این محل به وجود آورده بود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهریار، فرش‌سنگ موزاییکی میدان شهید بهشتی روزگاری به عنوان نمادی از فرهنگ و هویت اجتماعی تبریز معرفی شده و مقصدی برای گردشگران داخلی و خارجی بود. به مرور زمان و به دلیل بی‌توجهی و نگهداشت ناشایست این میدان، شاهد فرسودگی و شکست برخی از موزاییک‌های این اثر هنری بودیم.

در کنار این موضوع، بی‌توجهی به ساماندهی این میدان، موجب بروز آسیب‌های اجتماعی در محل و نارضایتی شهروندان شده بود.

توجه به مطالبات مردمی و حفظ هویت تبریز یکی از شعارهای یعقوب هوشیار شهردار تبریز در بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری است.

همچنین تغییر رویکرد شهرداری از خدماتی به رویکرد اجتماعی، تأکید شهردار تبریز در دیدارهای مختلف با نخبگان و ائمه جماعات مناطق دهگانه در قرارهای خدمت است. در همین راستا نیز شهرداری منطقه تاریخی و فرهنگی تبریز، مرمت و ساماندهی آثار تاریخی سطح منطقه ۸ را بر اساس مطالبات مردمی و تأکید شهردار تبریز در دستور کار قرار داده است.

اولویت شهرداری مطنقه ۸ تبریز رسیدگی به مطالبات مردمی مبنی بر ساماندهی میدان شهید بهشتی و پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در این محل است.

شهردار منطقه ۸ تبریز در گام نخست، دفتر کار خود را در این میدان و پروژه مستقر کرده و هر روز پیگیر امور اجرایی ساماندهی بزرگترین فرش موزاییکی جهان است.

رضا جان‌فشان نوبری در این خصوص می‌گوید: پروژه ساماندهی میدان شهید بهشتی یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه ۸ است که به منظور جداره سازی و ساماندهی بدنه داخلی میدان، بعد از تخریب دیواره های ناپایدار قبلی، عملیات رابیتس کاری و نماکاری سنگی دیواره ها را آغاز کرده و بعد از اتمام دیوار کشی در فضاهای داخلی زیر پله ها سرویس بهداشتی، اتاق مادر و کودک و نمازخانه احداث و در اختیار شهروندان گرامی قرار خواهد گرفت.

وی اضافه می‌کند: به دلیل بی توجهی و عدم نگهداری شایسته بخشی از فرش موزاییک میدان به مرور زمان تخریب شده بود که به منظور مرمت و ساماندهی فوری این اثر هنری، عملیات مرمتی این فرش سنگی را آغاز کرده‌ایم.

شهردار منطقه ۸ تبریز خاطرنشان می‌کند: از ماه گذشته با کار جهادی اقدام به ساماندهی میدان شهید بهشتی کرده و ده‌ها پروژه ساماندهی در میدان شهید بهشتی انجام داده‌ایم و در فاز جدید اقدام به مرمت و ساماندهی فرش سنگی این میدان به وسعت ۶۰۰ مترمربع کرده ایم که در کمترین زمان ممکن اقدام به مرمت و نوسازی سنگفرش داخلی میدان خواهیم کرد.

وی ادامه می‌دهد: بعد از مرمت و ساماندهی فرش سنگی داخل میدان اقدام به ثبت جهانی این فرش سنگی به عنوان اولین و بزرگترین فرش سنگی جهان با طرح فرش اصیل تبریز خواهیم کرد تا این اثر هنری را به جهانیان بشناسانیم.

جداره‌سازی، تعبیه باکس‌های گل و گیاه، فعال‌سازی آب‌نمای میدان، ساماندهی نقاط آسیب‌دیده فرش‌سنگ شهید بهشتی اهم اقدامات شهرداری منطقه ۸ در این میدان است که جان تازه‌ای به این میدان بخشیده است.

تعویض چراغ‌های شکسته، تعمیر سقف کاذب، احیای آبنماها، نورپردازی، نرده کشی ضلع جنوبی و شمالی میدان دیگر اقدامات شهرداری منطقه ۸ تبریز در این میدان است.

پس از ورود مدیریت شهری تبریز به پروژه ساماندهی میدان شهید بهشتی و بهبود وضعیت اجتماعی در این محل و حضور خانواده‌ها، به نظر می‌رسد رضایت شهروندان در رسیدگی به مطالباتشان حاصل شده باشد و با تکمیل این پروژه در دو تا سه ماه آتی، میدان شهید بهشتی تبدیل به برند گردشگری تبریز در مرکز شهر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78960

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۱
  1. به نظرم زیبایی این کار میان حجم بتون ها کم رنگ شده کاش اب نما و فضای سبز هم کنار این کار بود تا هارمونی زندگی شکل می گرفت نه یه بستر نقاشی شده .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});