• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

شناسایی ۲۰۲ نقطه آسیب پذیر اعتیاد در آذربایجان شرقی/۵۹۲ مدرسه در محلات آسیب پذیر واقع شده است

  • کد خبر : 79035
  • 24 شهریور 1401 - 18:00
شناسایی ۲۰۲ نقطه آسیب پذیر اعتیاد در آذربایجان شرقی/۵۹۲  مدرسه در محلات آسیب پذیر واقع شده است
یازاکو - سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی به اتفاق معاونین از فعالیت «باغ فرشته» مرکز اقامتی میان مدت معتادان زن در جاده «باغ معروف» روستای کجوار بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو؛ امیر رنجبر در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه مواد مخدر و روانگردان ها بیش از ۷۰ ۱کشور را درگیر پدیده شوم مواد مخدر کرده است گفت: ایران به جهت موقعیت جغرافیایی خود و همجواری با بزرگترین تولیدکنندگان مواد مخدر در جهان هزینه های زیادی پرداخت کرده است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تاکنون ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است.
رنجبر با اشاره به اینکه هدف استعمار نابودی جوامع بشر و نسل جوان است گفت: ایران اقدامات ارزشمندی برای مقابله با این پدیده شوم انجام داده و علاوه بر مقابله، در جهت پیشگیری نیز گام های بلندی برداشته است.
وی مشارکت آحاد مردم و دستگاه های مختلف را در کاهش تقاضا و مصرف بسیار ضروری دانست و گفت: تا زمانی که مردم و دستگاه های مرتبط پای کار نباشند اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر چندان چشمگیر نخواهد بود.
رنجبر با اشاره به اینکه مردم آذربایجان شرقی در کارهای خیر در کشور سرآمد هستند از خیرین استان خواست برای ریشه کنی، پیشگیری و درمان معتادان گام بردارند و در بهبودی بیماران معتاد، همت گمارند.
سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سپس به خدمات شایسته باغ فرشته تبریز که به معتادان زن شهرهای شمال غرب هم خدمات ارائه می کند اشاره کرد و گفت: این مرکز علاوه بر ارائه خدمات درمانی در زمینه اشتغالزایی نیز فعالیت می کند تا معتادان بعد از پاکی بتوانند درآمدی برای خود کسب کنند.
رنجبر رتبه آذربایجان شرقی را در اعتیاد نسبت به کل کشور ۲۸ عنوان کرد و گفت: شیوع اعتیاد در کشور ۵٫۴ و در آذربایجان شرقی ۱٫۲۲ است اما نگرانی بیشتر ما از افزایش مصرف مواد مخدر در بین زنان است.
وی افزود: قاچاقچیان با بی خطر جلوه دادن برخی از مواد مخدر از احساسات زنان سوءاستفاده می کنند بطوری که ۹۰ درصد شیوع مصرف شیشه در اثر تبلیغات بواسطه لاغری است.
وی احساس جذابیت بیشتر، همانندی با مردان، فشارها و محدودیت های خانواده را از دیگر موارد جذب زنان به مواد مخدر عنوان کرد و گفت: یکی از پایه های پیشگیری اطلاع رسانی و آگاهی دهی در جامعه می باشد که برای نیل به این هدف مشارکت آحاد مردم و دستگاه ها ضروری است و بدین منظور مجمع «خیرین یاریگران زندگی» را راه اندازی کرده ایم.
رنجبر آگاهی دهی به دانش آموزان و اولیاء را از اولویت های این مجمع نام برد و گفت: در آستانه بازگشایی مدارس، پاکسازی محیط و تشدید مبارزه با خرده فروشان، ایجاد خانه پیشگیری و اطلاع رسانی و آگاهی دهی را در صدر برنامه های خود قرار داده ایم.
وی همچنین با اشاره به شناسایی ۲۰۲ نقطه آسیب پذیر در استان گفت: ۵۹۲ مدرسه در محلات آسیب پذیر واقع شده است که تمامی دستگاه های عضو شورا و دستگاه های مرتبط برای جلوگیری از رخنه مواد در مدارس و بین دانش آموزان بسیج خواهند شد.
شایان ذکر است در استان آذربایجان شرقی مرکز ماده ۱۶ با ظرفیت پذیرش درمان ۴۰۰ نفر از آقایان معتاد و متجاهر در حال فعالیت است و ۱۷ مرکز اقامتی میان مدت موضوع ماده ۱۵ دیگر نیز در جهت بهبود معتادان در تبریز در حال فعالیت می باشد*

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79035

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});