• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری:

سرانه فضای سبز تبریز سالیانه یک متر مربع افزایش می‌یابد

  • کد خبر : 79132
  • 25 شهریور 1401 - 19:00
سرانه فضای سبز تبریز سالیانه یک متر مربع افزایش می‌یابد
یاز اکو - مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از هدف گذاری برای افزایش سالانه یک متر مربع فضای سبز خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان، افزایش سرانه پارک‌ها در تبریز است.

اکبر امجدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سرانه استاندارد فضای سبز، ۲۵ متر مربع است اما در حال حاضر، سرانه فضای سبز شهر تبریز، ۱۶ متر مربع بوده که تا رسیدن به سرانه استاندارد فضای سبز، ۹ متر مربع فاصله دارد.

وی ضمن تأکید بر تملک باغات قدیمی افزود: ۱۵۱ هکتار باغ در شهر تبریز وجود دارد که تملک و تبدیل کردن آنها به پارک، جزو برنامه‌های سال آتی خواهد بود.

وی یکی از ارکان مهم در توسعه فضای سبز را پارک‌های محله‌ای دانست و افزود: بر این اساس یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و اهداف سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز، افزایش سرانه پارک‌ها در تبریز است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در توسعه فضای سبز، شناسایی محوطه خالی اداراتی است که می تواند در این زمینه از آن‌ها بهره گرفت.

امجدی با اشاره به بهسازی باغات ضلع شمالی ائل گلی توضیح داد: مکاتباتی در راستای توسعه فضای سبز در حریم اتوبان‌های داخل محدوده شهر از جمله اتوبان غرب تبریز، اتوبان پیامبر اعظم (ص) و اتوبان تبریز- سهند با اداره کل راهداری انجام گرفته است که در صورت عدم توسعه فضای سبز در این مکان‌ها، به مرور زمان شاهد شکل گیری کاربری‌های مجاز و غیرمجاز خواهیم بود و این اقدام به منظور جلوگیری از آن انجام خواهد یافت.

وی ادامه داد: توسعه فضای سبز در تفرجگاه آرپادره‌سی، ضلع جنوبی اتوبان کسایی و استخراج محل‌هایی که در طرح تفصیلی کاربری فضای سبز قرار دارند از جمله دیگر اقداماتی است که در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهر تبریز انجام خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، امجدی بیان کرد: عقد قرارداد ترانشه‌های اتوبان کسایی آرزوی دیرینه مردم تبریز بود که بهسازی و مراحل اجرایی آن آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79132

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});