• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

پاسخ وزارت امور خارجه آذربایجان به اظهارات نانسی پلوسی

  • کد خبر : 79394
  • 28 شهریور 1401 - 9:30
پاسخ وزارت امور خارجه آذربایجان به اظهارات نانسی پلوسی
یاز اکو- بیانیه نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سفرش به ارمنستان در ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ که وضعیت منطقه را مخدوش می کند، عمیقاً مایه تاسف است. اتهامات بی اساس و ناعادلانه پلوسی علیه جمهوری آذربایجان غیرقابل قبول است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از قفقاز اینفو، این مطلب در بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان آمده است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی وزارت امور خارجه آذربایجان، حادثه ای که در شب ۱۲ لغایت ۱۳ سپتامبر سال جاری در مرزهای تحدید شده دو کشور رخ داد، یک اقدام تحریک آمیز نظامی گسترده از سوی ارمنستان علیه آذربایجان بوده است که توسط نیروهای مسلح آذربایجان جلوگیری شد و حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی کشورمان تضمین شد. در حال حاضر رژیم آتش بس حفظ شده و از تشدید اوضاع جلوگیری شده است. تمام مسئولیت تشدید اوضاع در منطقه و تحریکات گسترده بر عهده رهبری نظامی و سیاسی ارمنستان است.

این بیانیه افزود: به طور کلی نانسی پلوسی به عنوان یک سیاستمدار طرفدار ارمنستان شناخته می شود و حضور اعضای ارمنی طرفدار کنگره در هیئت او به طور مستقیم این موضوع را نشان می دهد. با توجه به اینکه انتخابات میان دوره ای کنگره در حال نزدیک شدن است، به نظر می رسد خانم پلوسی از این سفر برای جلب حمایت محافل لابی ارمنی در آمریکا و برنامه سیاسی داخلی خود استفاده می کند. انتقال دسیسه های سیاسی و منافع لابی داخلی آمریکا به منطقه قفقاز جنوبی از طریق ارمنستان غیرقابل قبول است.

بیانیه وزارت امور خارجه آذربایجان در ادامه اضافه می کند که؛ متأسفانه تأکید می کنیم که نانسی پلوسی که از عدالت صحبت می کند، در قبال سیاست تجاوزکارانه ارمنستان به آذربایجان، اشغال اراضی آن برای نزدیک به ۳۰ سال، پاکسازی قومی صدها هزار آذربایجانی و سایر جنایات سنگین دیگر هیچ موضعی نشان نداده که ارمنستان مسئول آن است.

آنچه که نانسی پلوسی در ارمنستان گفت را باید به عنوان یک بیانیه ای فرض کرد که بر اساس تبلیغات ارامنه تنظیم شده بود. این اقدام پلوسی ضربه جدی به تلاش های انجام شده در راستای عادی سازی روابط بین ارمنستان و آذربایجان است.

این بیانیه در پایان خاطرنشان می کند که این گونه اقدامات یک جانبه و اظهارات بی اساس نه به تقویت صلح شکننده در منطقه، بلکه به افزایش تنش کمک می کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});