• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

ضرورت تحت پوشش بیمه قرار گرفتن محصول زغال اخته/ تولید سالانه ۸۵ هزار تن محصولات کشاورزی در کلیبر

  • کد خبر : 79584
  • 29 شهریور 1401 - 10:45
ضرورت تحت پوشش بیمه قرار گرفتن محصول زغال اخته/ تولید سالانه ۸۵ هزار تن محصولات کشاورزی در کلیبر
یاز اکو - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلیبر بر ضرورت تحت پوشش بیمه قرار گرفتن محصول زغال اخته تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، سیاوش حضوری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: با اینکه تاکنون مکاتبات زیادی از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کلیبر انجام شده است ولی تاکنون زغال اخته تحت پوشش بیمه قرار نگرفته است و امیدواریم در آینده بتوانیم این مشکل را رفع کنیم.

وی افزود: سطح زیر کشت شهرستان کلیبر حدود ۵۵ هزار و ۸۰۰ هکتار است که یکهزار و ۸۰۰ هکتار آن مربوط به باغات است و ۵۴ هزار هکتار نیز مربوط به اراضی زراعی است. از این میزان ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار مربوط به اراضی آبی شهرستان کلیبر است و حدود ۴۹ هزار هکتار نیز اراضی دیم را شامل می شود.

حضوری با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد اراضی دیم شهرستان کلیبر زیر کشت می رود افزود: برنامه وزارت جهاد کشاورزی این است که زمین ها آیش باقی نمانند و در آنها محصولاتی که به حاصلخیزی خاک کمک می کند کاشته شود و این برنامه در شهرستان کلیبر نیز اجرایی می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلیبر با اشاره به اینکه این شهرستان ۱۲ هزار بهره بردار کشاورزی دارد ادامه داد: در این شهرستان سالانه حدود ۸۵ هزار تن محصولات کشاورزی تولید می شود.

حضوری گفت: در شهرستان کلیبر یکهزار و ۲۰۰ تراکتور و ۱۴۰ کمباین فعال است و ضریب مکانیزاسیون این شهرستان ۲٫۵۶ است که این میزان از متوسط استانی بالاتر است.

وی با بیان اینکه بخش اعظم دامداری ها در شهرستان کلیبر دامداری عشایری است افزود: حدود ۳۵۰ هزار راس دام در شهرستان ما وجود دارد.

حضوری بیان کرد: ۹۶ درصد اراضی کشاورزی شهرستان کلیبر دیم است و به همین دلیل زراعت دیم در اولویت کار ما قرار دارد.

تولید بخش قابل توجه علوفه دیم استان در کلیبر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلیبر با بیان اینکه شهرستان کلیبر در تولید علوفه دیم ظرفیت خاصی دارد و بخش قابل توجه علوفه دیم استان در این شهرستان تولید می شود بیان کرد: در طرح جهش تولید تاکید بر آیش سبز است و ما هم در شهرستان کلیبر درصدد هستیم تا این طرح را اجرایی کنیم. ما برای اولین بار در نخود دیم برداشت مکانیزه انجام دادیم که اتفاق شاخصی در تولید و برداشت نخود بود و سطح زیر کشت نخود را ۲ تا ۳ برابر افزایش داد.

حضوری با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲۸ هزار تن ظرفیت محصولات دامی شهرستان کلیبر است افزود: در این شهرستان ۲۵۰ هزار راس دام سبک و ۵۰ هزار راس دام سنگین وجود دارد.

گفتنی است در انتهای این نشست با اهدای لوحی با امضای فرماندار شهرستان کلیبر از خبرنگاران فعال در عرصه بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79584

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});