• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

گام های بلند ترکیه برای توسعه گردشگری سلامت با آمریکا

  • کد خبر : 79957
  • 01 مهر 1401 - 14:30
گام های بلند ترکیه برای توسعه گردشگری سلامت با آمریکا
یاز اکو - ترکیش ایرلاینز برنامه ای را برای برگزاری " تورهای پزشکی " هفتگی از ایالات متحده با هزینه 5000 دلار راه اندازی کرده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت، ترکیه در حال تلاش برای تبدیل شدن به یک مقصد اصلی در گردشگری پزشکی یا سلامت در جهان است.

صنعت گردشگری پزشکی ، در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱ میلیارد دلار درآمد برای ترکیه به ارمغان آورد.

براین اساس به عنوان بخشی از تلاش‌های ترکیه برای جذب شهروندان آمریکایی به این کشور قراردادهایی با تعدادی از بیمارستان‌های خصوصی در استانبول امضا شده است.

گردشگران آمریکایی که به این شهر می‌رسند، آزمایش‌های پزشکی خود را در بیمارستان‌ها انجام می‌دهند و در صورت لزوم به آنها پیشنهاد درمان داده می‌شود.

هزینه بالا و زمان بر بودن پروسه درمان در آمریکا عمده دلیل استقبال از طرح ترکیه

اداره گردشگری سلامت اداره کل خدمات بهداشتی در گزارشی اعلام کرد: بیماران آمریکایی ترکیه را ترجیح می دهند زیرا هزینه های درمان در ترکیه حدود ۳۵ تا ۶۰ درصد ارزان تر از کشورشان است.

ماه گذشته ترکیش ایرلاینز قرار دادی با انجمن صادرکنندگان خدمات (HİB) برای کمک به بخش گردشگری پزشکی ترکیه برای رسیدن به هدف درآمد خدمات صادراتی ۵ میلیارد دلاری خود در سال ۲۰۲۳، امضا کرد.

بر اساس توافق نامه امضا شده در ۱۸ اوت، این شرکت هواپیمایی با بیش از ۷۰۰ شرکت عضو HİB که در صنعت خدمات مراقبت های بهداشتی فعالیت می کنند همکاری خواهد کرد.

بر اساس داده های شرکت خدمات بهداشت بین المللی (USHAŞ) در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، نزدیک به ۲۹۰۰۰۰ نفر برای دریافت خدمات بهداشتی وارد ترکیه شدند و درآمد حاصل از گردشگری پزشکی در دوره ژانویه تا مارس به ۳۳۲ میلیون دلار رسید.

تعداد گردشگران پزشکی که ازاین کشور بازدید کردند به بیش از ۳۰۲۰۰۰ نفر رسید که درآمد حاصل از گردشگری پزشکی در سه ماهه دوم سال جاری به ۴۳۶ میلیون دلار افزایش یافت.

بر اساس گزارش USHAŞ، رشته های بالینی ترجیح داده شده توسط بیماران بین المللی عبارتند از: زنان، بیماری های داخلی، چشم پزشکی، بیوشیمی پزشکی، جراحی عمومی، دندانپزشکی، ارتوپدی و تروماتولوژی، بیماری های عفونی و گوش و حلق و بینی بوده است‌.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79957

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});