• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

اردوغان: شتاب تجارت ترکیه و آمریکا می تواند به ۱۰۰ میلیارد دلار برسد

  • کد خبر : 79988
  • 01 مهر 1401 - 19:30
اردوغان: شتاب تجارت ترکیه و آمریکا می تواند به ۱۰۰ میلیارد دلار برسد
یاز اکو- رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، روابط تجاری آمریکا و ترکیه را ستود و گفت: در صورت حفظ شتاب فعلی، دو کشور پتانسیل رسیدن به حجم تجارت 100 میلیارد دلاری را دارند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت وی گفت:حجم تجارت ما در هشت ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۳۰ درصد افزایش یافته و به ۲۲ میلیارد دلار رسید.

اردوغان در نشستی با تجار ترکیه و آمریکا که به میزبانی شورای تجارت ترکیه و آمریکا (TAIK) برگزار شد، گفت: اگر این حرکت با گام‌های درست و مصمم حفظ شود، حجم تجارت ما در مدت کوتاهی به هدف ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی گفت: علاقه نزدیک شرکت‌های مستقر در آمریکا به فرصت‌های تجاری در ترکیه و افزایش سرمایه‌گذاری‌های آنها، جلوه‌ای از اعتماد به اقتصاد ترکیه است.

وی افزود: سرمایه گذاری مستقیم از آمریکا به ترکیه به ۱۴٫۱ میلیارد دلار و سرمایه گذاری شرکت های ترکیه در آمریکا به ۸٫۶ میلیارد دلار رسیده است.

وی گفت: فرصت های تجاری و سرمایه گذاری متقابل بین ترکیه و ایالات متحده تقریبا در هر بخش وجود دارد و ترکیه نقش کلیدی در تنوع بخشیدن به مسیرها و منابع برای امنیت انرژی دارد.

وی افزود:با توجه به شرایط کنونی بین المللی، پتانسیل همکاری ما در حوزه انرژی فرصت های مهمی را به ما ارائه می دهد.

رئیس جمهور گفت : در نتیجه سرمایه گذاری های ترکیه در زیرساخت های گاز طبیعی خود، از جمله پایانه های LNG، ایالات متحده به دومین تامین کننده گاز طبیعی این کشور تبدیل شده است.

اردوغان گفت: ترکیه ششمین واردکننده بزرگ LNG آمریکا در جهان است و ما می خواهیم گازی را که از ایالات متحده می خریم با شرایط مطلوب تری در دوره آینده افزایش دهیم.

وی تاکید کرد:ترکیه با تمایز مثبت خود از اروپا، فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدیدی را در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر ارائه می‌کند.

اردوغان با بیان اینکه ترکیه به لطف خطوط هوایی خود که پروازهای مستقیم از استانبول به ۱۲ مقصد در آمریکا دارد، در هفت ماهه نخست سال جاری میزبان بیش از ۵۰۰ هزار گردشگر آمریکایی بوده است و و به طور حتم این تعداد در آینده افزایش خواهد یافت.

اردوغان تاکید کرد: اقدامات حمایتی مانند عوارض گمرکی اضافی در صنعت فولاد و آلومینیوم که ایالات متحده به طور یکجانبه در سال ۲۰۱۸ اجرا کرد، همچنان بر روابط تجاری دوجانبه تأثیر منفی می گذارد.

وی افزود: حذف مالیات‌های اضافی در این بخش‌ها یا تخصیص سهمیه‌ای که به برخی از کشورهای دیگر به ترکیه اعطا می‌شود، کمک قابل توجهی به تلاش‌های مشترک ما خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79988

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});