• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

شورای اسلامی تبریز بر اعمال تخفیف در احداث اماکن ورزشی تاکید کردند

  • کد خبر : 80097
  • 03 مهر 1401 - 10:30
شورای اسلامی تبریز بر اعمال تخفیف در احداث اماکن ورزشی تاکید کردند
یاز اکو - اعضای شورای اسلامی تبریز در جلسه فوق العاده شورای این شهر در قالب وبینار، با انجام تغییراتی بر مصوبه کمیسیون ورزش و جوانان این شورا مبنی بر اعمال تخفیف در احداث اماکن ورزشی اصرار کردند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اعضای شورای اسلامی تبریز در هشتاد و نهمین جلسه علنی این شورا، نامه رییس هیات تطبیق و مصوبات فرمانداری شهرستان تبریز در خصوص بند ۵ مصوبات جلسه شماره ۸۷ شورای اسلامی با موضوع احداث اماکن ورزشی در کاربری‌های ورزشی و تفریحی را بررسی کرده و در نهایت به اصلاح مصوبه و ارسال مجدد آن برای تایید در این هیات رای مثبت دادند.

عضو شورای اسلامی تبریز در این جلسه گفت: ایرادی که گرفته شده این بود که باید به صورت دقیق اعلام شود که کاربری مربوطه ورزشی، توریستی، تفریحی و است و در خصوص ضوابط تعریف شده سوالاتی وجود داشت.

شهردام دبیری، افزود: پیشنهاد می‌کنم اینگونه اصلاح کنیم که منظورمان کاربری‌های ورزشی مطابق با طرح تفصیلی است و مطابق ضوابط بوده و فقط پروانه احداث کاربری ورزشی مشمول کاهش ۵۰ درصدی مبنای عوارض خواهد بود.

در این جلسه همچنین لوایح ارسالی شهرداری و مصوبات کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز مبنی بر اصلاح بودجه ای در برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری منطقه ۲ و وصول عوارض تجاری پلاک ثبتی ۱۰۸۴۹ بخش ۹ تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار تبریز در رابطه با این لایحه گفت: این موضوع مربوط به شهرداری منطقه ۲ است و متأسفانه در سنوات قبلی شهرداری توافق‌نامه‌ای امضا کرده و باید بعد از طرح در کمیسیون ماده ۵، خدماتی ارائه می‌کرد اما قبل از آن مجوز صادر کرده و بعد از احداث نسبت به طرح آن در کمیسیون ماده ۵ اقدام کرده است که در مراحل بعدی و طرح در کمیسیون ماده ۱۰۰، عوارضی برای ابقای آن محاسبه شده است.

یعقوب هوشیار، افزود: شهرداری بر اساس مصوبه ماده ۱۰۰ به دنبال احقاق حقوق خود بوده اما نظر همه کارشناسان بر این است که در این موضوع خطا توسط عوامل شهرداری صورت گرفته و این موضوع در برنامه قرار خدمت منطقه نیز مطرح شده و در نهایت لایحه‌ای مبنی بر دریافت عوارض بر اساس سال ۸۹ (سال تشکیل پرونده) توافق انجام شد و اگر مازاد بر مجوز صادره، موردی وجود داشت، عوارض مربوطه به روز محاسبه شود.

حکیمه غفوری، عضو شورای اسلامی تبریز نیز در رابطه با لایحه فوق گفت: با توجه به اینکه قصور از طرف شهرداری بوده، نباید شهروند متضرر شود اما افراد خاطی نیز باید بازخواست شوند.

لایحه مذکور با رای مثبت اعضای شورای اسلامی شهر و با تاکید بر برخورد با افراد خاطی به تصویب رسید.

در این جلسه همچنین لایحه شماره ۳۰۹۲۰/۱ شهرداری تبریز با موضوع اصلاح بودجه‌ای برنامه‌ و بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری منطقه ۲ جهت تأمین اعتبار برخی از پروژه‌های ضروری را بررسی قرار دادند.

هوشیار، شهردار تبریز در رابطه با این لایحه گفت: با توجه به نظر کمیته ترافیک و ضرورت تملک و مسیرگشایی کوی سبلان به ائل گولی احصاء نشد و از سوی دیگر با توجه به اینکه اعتبار پیش بینی شده برای خیابان ۳۵ متری ابرار کافی نبود، تصمیم گرفته شد بودجه اصلاح شود تا حداقل یک پروژه امسال به پایان برسد و باقی‌مانده این اصلاح بودجه نیز بر اساس ضرورت‌ها در تملک برخی قطعات برای توسعه فضای سبز هزینه شود.

روح‌الله رشیدی، عضو شورای اسلامی تبریز در رابطه با این لایحه گفت: قرار بود اصلاح و جابجایی بودجه در سایر مناطق شهرداری نیز به صورت یکجا ارائه شود، که این موضوع در این جلسه روی نداده است.

شهردار تبریز نیز گفت: در حال تکمیل متمم هستیم تا اصلاحات بودجه‌ای را به صورت یکجا ارائه کنیم اما با توجه به اینکه برخی موارد در حال ثبت اسناد است، نیازمند ارائه لایحه جداگانه بود.

این لایحه نیز با رای مثبت اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به تصویب رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=80097

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});