• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

رفع موانع واحدهای تولیدی تاثیرگذار در صادرات و اشتغال اردبیل

  • کد خبر : 801
  • 21 دی 1399 - 10:54
رفع موانع واحدهای تولیدی تاثیرگذار در صادرات و اشتغال اردبیل
پتانسیل بالای این واحدها در توسعه صادرات غیرنفتی استان علاوه بر افزایش توان تولید، اشتغالزایی پایدار و خوداتکایی داخلی را اثبات می‌کنند.

به گزارش یازاکو به نقل از اردبیل- ایرنا- استاندار اردبیل با اشاره به برخی موانع و مشکلات در مسیر تولید واحدهای اشتغال‌زا گفت: موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی تاثیرگذار در اشتغال و صادرات استان رفع می‌شود.

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو شب یکشنبه در جریان بازدید از طرح‌ها و واحدهای اقتصاد مقاومتی بیان کرد: این واحدها در راستای افزایش توان تولید و اشتغال با مشکلاتی چون مجوز ، ارز ، سرمایه ثابت و در گردش و انشعابات خدمات مواجه هستند که هماهنگی‌های لازم برای تسهیل فعالیت آنان انجام می‌شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: این واحدها پتانسیل بالایی در توسعه صادرات غیرنفتی استان داشته و علاوه بر افزایش توان تولید، اشتغالزایی پایدار و خوداتکایی داخلی را اثبات می‌کنند.

بهنامجو از سردخانه اتمسفریک زیر صفر چهار هزار تنی که با سرمایه گذاری ۸۰ میلیاردی و پیشرفت ۷۰ درصدی در حال اجرا بوده بازدید کرد و گفت: با تامین بخشی از سرمایه‌گذاری به صورت تسهیلات و همچنین حل مشکلات مربوط به انشعابات گاز، برق و جاده دسترسی بزودی شاهد بهره برداری از این طرح با اشتغالزایی ۱۵ نفر خواهیم بود.

وی در جریان بازدید از واحد فرآوری و بسته‌بندی پای مرغ شرکت آیدا گستر افزود: این واحد ظرفیت خود را از ۲۵۰ تن با اشتغال زایی ۱۰۰ نفر در سال گذشته به ۵۰۰ تن با اشتغالزایی ۲۵۰ نفر در سالجاری رسانده و درحال حاضر سالانه بیش از هشت میلیون دلار صادرات دارد.

او اضافه کرد: با هماهنگی دستگاههای اجرایی تا پایان سال مجوز و تسهیلات لازم برای طرح‌های توسعه‌ای شرکت سرمایه گذار آیدا گستر در زمینه تولید سوسیس،کالباس، پودر گوشت و قطعه‌بندی گوشت سفید صادر خواهد شد تا شاهد افزایش اشتغال تا ظرفیت ۴۵۰ نفر در این مجموعه باشیم.

استاندار اردبیل همچنین از مجموعه شرکت انیکس سفال و تولید گرانول، محصولات سفالی و آجرهای نسوز بازدید کرده و گفت: این واحد در حال حاضر با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال در حال احداث بوده و با پیگیری اولویت‌های این واحد بزودی علاوه بر تولید آجرهای نسوز و انواع محصولات صنایع دستی، شاهد تولید ۵۰۰ تن گرانول در روز خواهیم بود .

بهنامجو افزود: این واحد علاوه بر اشتغال بیش از ۱۰۰ نفری، توسعه صادرات استان به صورت ماهانه حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون دلاری را موجب خواهد شد.

وی در ادامه از مجتمع فرآوری، بسته بندی و تولید انواع محصولات از عسل بازدید کرد و گفت: سرمایه گذار این طرح با خرید واحدی که ۱۵ سال راکد بوده ، با ۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده و در دهه مبارک فجر امسال با اشتغالزایی ۳۰ نفری واحد خود را بهره برداری می کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=801

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});