• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

ایران دارای ظرفیت احداث ۱۱۵ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی و بادی است

  • کد خبر : 80205
  • 04 مهر 1401 - 11:45
ایران دارای ظرفیت احداث ۱۱۵ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی و بادی است
یاز اکو - عضو فراکسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران دارای ظرفیت احداث 7۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی و 45 هزار مگاوات نیروگاه بادی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، محمد محرم زاده اظهار داشت: شرایط و مشکلات عدیده حوزه برق و انرژی که از سوی فعالان صنعتی و واحدهای تولیدی مطرح می شود، به هیچ عنوان شایسته استانی با عنوان اولین صنعت و بخش خصوصی کشور نیست.

وی ادامه داد: دو و نیم سال است که پیگیر مجوز احداث فاز دوم نیروگاه هریس هستیم و متاسفانه با بی توجهی معاون وزیر نیرو به جایی نرسیده‌اند.

عضو فراکسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایطی که آذربایجان شرقی تنها سه پست اصلی برق دارد، استان همترازی مانند اصفهان ۱۸ پست دارد و به شدت از وزارت نیرو و متصدیان این حوزه در استان گله‌مند هستیم و باید از ظرفیت مجمع نمایندگان استان برای نشست با وزارت نیرو و مسئولان حوزه برق و ارائه و پیگیری برنامه‌های لازم برای تغییر این وضعیت استفاده شود.

وی افزود: ۷۰ هزار مگاوات ظرفیت تولید انرژی خورشیدی داریم که تنها یکهزار مگاوات تولید می کنیم و ۴۵ هزار مگاوات نیز در بخش انرژی بادی و دو هزار و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت تولید انرژی آبی داریم که عملا هیچ استفاده‌ای از این بخش نمی‌کنیم.

۳۰ درصد برق جهان از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌شود

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به طور متوسط ۳۰ درصد برق جهان از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌شود و در برخی کشورها تا ۸۰ درصد برق آن کشور از انرژی تجدیدپذیر تأمین می‌شود. همچنین کل جهان به سمت توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در حرکت است و در برخی کشورها سال ۲۰۳۰، در برخی سال ۲۰۴۰ و در برخی دیگر سال ۲۰۵۰ به عنوان سال پایان استفاده از سوخت‌های فسیلی برای تولید برق اعلام شده است.

محرم زاده تأکید کرد: آذربایجان شرقی نیز ظرفیت‌های بالایی در این بخش دارد که باید مورد توجه ویژه و استفاده حداکثری قرار گیرد و در فراکسیون انرژی مجلس آماده همکاری حداکثری در این خصوص هستیم و این امر مستلزم پیگیری مستمر و ارائه برنامه قوی از سوی مسئولان اجرایی استان است و برگزاری جلسات فصلی و سه ماهه با حضور مسئولان استان و شرکت توانیر و نیز فعالان تولیدی و صنعتی نیز می تواند در این مسیر کارگشا باشد.

نماینده اهر و هریس در مجلس با اشاره به تفاهم‌نامه اخیر وزارت‌های نیرو و صمت در خصوص ساخت نیروگاه های جدید توسط واحدهای صنعتی و معدنی گفت: البته در این مورد نباید تجربه اقدامات مشابه پیشین تکرار شود که بخش خصوصی تلقی کند دولت هنگام نیاز به حضور و سرمایه، با آغوش باز از آنها استقبال می کند و پس از رفع نیاز خود بخش خصوصی را به حال خود رها کرده و حمایتی از این بخش انجام نمی دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=80205

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});