• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

طرح‌های راکد استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره می‌گیرند

  • کد خبر : 80320
  • 05 مهر 1401 - 15:00
طرح‌های راکد استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره می‌گیرند
یاز اکو - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: طرح‌های راکد این استان با هدف رونق تولید و اشتغال از تسهیلات کم‌بهره بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، داود شایقی روز سه‌شنبه اظهار کرد: از محل تبصره ۱۸ تسهیلات ویژه‌ای برای طرح‌های اقتصادی ایجادی، توسعه‌ای ، نیمه‌فعال و راکد پرداخت می‌شود تا امکان بازگشت آنها به چرخه تولید و افزایش اشتغال‌زایی فراهم آید.

وی با بیان اینکه طرح‌های تولیدی بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی،‌ گردشگری و حتی فرهنگی و ورزشی شامل تبصره ۱۸ هستند، افزود: دستگاه‌های اجرایی استان پیگیری لازم را برای طرح‌های تولیدی و صنعتی انجام دهند تا شرایط مطلوب و امیدبخشی در این حوزه ایجاد شود.

شایقی ادامه داد: بانک‌های عامل در پرداخت این تسهیلات با ابلاغ بخشنامه‌ها و قوانین و مقررات بودجه‌ای سال‌جاری شرایط مطلوبی را ایجاد می‌کنند تا سرمایه‌گذاران با دغدغه کمتر این منابع حمایتی را دریافت کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه طرح‌های متعدد صنعتی، تولیدی و خدماتی در استان به عنوان پیشران مورد حمایت و پشتیبانی مالی دولت قرار می‌گیرkد، افزود: تعداد زیادی از این واحدهای صنعتی و تولیدی در بخش کشاورزی، صنعتی، گردشگری و حوزه حمل و نقل و همچنین آب و خاک در حال اجراست که در سال تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین تلاش بر این است تا ضمن به نتیجه رسیدن این طرح‌ها با جذب منابع ملی و استانی بتوان به توسعه و تقویت نهادهای موثر کمک کرد.

تدوین طرح توسعه برای جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان

شایقی از تدوین طرح توسعه و اشتغال با هدف اشتغال‌زایی و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان در استان خبرداد و گفت: مقرر است سالانه این طرح در ۱۲۹ روستای استان اجرا شود.

وی اضافه کرد: بر اساس این طرح در هر روستا متناسب با ظرفیت‌های موجود، طرح‌های اشتغال در دستور کار قرار می‌گیرد ، همچنان‌که تاکنون طرح‌های قابل توجهی در زمینه‌های مختلف از قبیل تولید گیاهان دارویی، خوشه‌های فرش، پرورش طیور و طرح‌های گردشگری در برخی از روستاهای استان اجرایی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با بیان اینکه اشتغال‌زایی در روستاها مورد تاکید دولت است، افزود: بر این اساس سال گذشته ۱۲۹ روستا در استان برای اشتغال‌زایی شناسایی شد و برای امسال نیز شناسایی همین تعداد روستا برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به تو نحوه زیع اعتبارات در استان بیان کرد: توزیع اعتبارات با تاکید استاندار اردبیل به تناسب ظرفیت هر شهرستان در شاخص‌های تحول‌آفرین انجام می‌شود.

شایقی اظهار کرد: با ابلاغ بودجه ۱۴۰۱ جلسه شورای برنامه‌ریزی استان و شهرستان‌ها برگزار و توزیع اعتبارات به تناسب ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و شاخص‌های توسعه هر منطقه انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: تکمیل زیرساخت‌ها بویژه در بخش راه، راه‌آهن، فرودگاه ، آب، برق و گاز در اولویت اصلی توزیع اعتبارات قرار دارد و در کنار آن پروژه‌های نیمه‌تمام با اولویت عمران و آبادانی شهرها و روستاها به اتمام می‌رسد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=80320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});