• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

بزرگترین مجتمع تولید فرش دستباف کشور در تبریز توسعه می یابد

  • کد خبر : 80334
  • 06 مهر 1401 - 8:14
بزرگترین مجتمع تولید فرش دستباف کشور در تبریز توسعه می یابد
یازاکو- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت : توسعه بزرگترین مجتمع تولید فرش دستباف کشور در تبریز به وسعت ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، صابر پرنیان روز سه شنبه دربازدید از مجتمع متمرکز قالی بافی فرش دستباف در یکی از محلات تبریز افزود: با همکاری شورای شهر و شهرداری کلانشهر تبریز فاز توسعه این مجتمع انجام می شود.

وی در این بازدید با تماس تلفنی با رئیس شورای اسلامی شهر تبریز و تشریح موقعیت فعلی مجتمع و لزوم توسعه آن در جهت ارتقاء جایگاه فرش آذربایجان شرقی و ایجاد اشتغال پایدار برای هنرمندان این صنعت، خواستار برگزاری نشست سه جانبه برای تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه شد.

پرنیان یادآورشد: در مجتمع قالی بافی متمرکز و غیرمتمرکز فرش تبریز ۲۰۰ بافنده در حال بافت نفیس ترین فرش ها در طرح و ابعاد منحصر به فرد هستند که پیش‌بینی می‌شود با اجرایی شدن فاز توسعه یاد شده زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر دیگر به ویژه زنان سرپرست خانوار فراهم شود.

قالیبافی از محل های اصلی معیشت بخش قابلل توجهی از مردم تبریز محسوب می شود، به طوری که گفته می شود بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مردم این کللان شهر از راه بافت فرش ارتزاق می کنند.

با وجود اینکه فرش تبریز شهرت جهانی دارد و  این شهر به عنوان پایتخت جهانی فرش دستباف انتخاب شده، اما تحریم های نامشروع و ظالمانه آمریکا باعث شده که صادرات این هنر- صنعت تقریبا متوقف شود.

نکته جالب توجه اینکه به گفته ناظران محلی بیش از نیمی از ساکنان محللات حاشیه نشین تبریز به قالیبافی مشغول هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=80334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});