• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

۹ علامت پنهان قند خون کنترل نشده که باید جدی گرفته شوند

  • کد خبر : 80467
  • 07 مهر 1401 - 9:11
۹ علامت پنهان قند خون کنترل نشده که باید جدی گرفته شوند
یازاکو- یکی از دلایلی که باعث بی اطلاعی افراد از بالا بودن قند خونشان می شود، این است که علائم این بیماری آب زیرکاه هستند و آرام آرام تشدید می شوند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از صدا و سیما، قند خون کنترل نشده، خطر ابتلا به عوارض جدی سلامت از جمله سکته مغزی، بیماریهای قلبی، آسیبهای عصبی، کوری و بسیاری از مشکلات دیگر را به همراه دارد.

ازآنجا که حفظ و کنترل قند خون در مبتلایان به دیابت نوع ۲، سلامت کلی بدن را تحت تأثیر قرار می دهد، مهم است که در صورت خارج از کنترل بودن آن، اقدامات مناسب را بشناسید و انجام دهید.

زخم هایی که آهسته خوب می شوند: بریدگی ها، خراش و کبودی ها در مبتلایان به قند خون کنترل نشده دیر التیام می یابند. این به دلیل آن است که دیابت منجر به آسیب عصبی شده و گردش خون را تحت تأثیر قرار می دهد؛ بخصوص در پاها که جریان خون ناکافی در این اندام باعث می شود در صورت زخم شدن، بیشتر در معرض ابتلا به عفونت و یا حتی قطع عضو باشند.

تغییرات پوستی: تیره گی و ضخیم شدن پوست شناخته شده به نام آکانتوز نیگریکانس، ممکن است در پشت گردن، یا دست، زیر بغل، صورت و مناطق دیگر بدن در صورت قند خون کنترل نشده رخ دهد. این علائم می تواند همچنین ناشی از مقاومت به انسولین نیز باشد. بروز هر گونه تاول، عفونت، تغییر رنگ پوست و ناهنجاری های پوستی می تواند نشانه ای از قند خون کنترل نشده باشد.

افزایش تشنگی و تکرر ادرار: افزایش تشنگی شاید غیر معمول به نظر نرسد اما زمانی که قند خون بالاست، احساس غیر منتظره تشنگی و نیاز به نوشیدن غیر معمول آب، یک علامت برجسته است. ادرار بیش از حد یا همان پر ادراری نشان دهنده آن است که کلیه ها در تلاشند تا میزان گلوکز اضافی را از بدن دفع کنند، همین روند خطر کم آبی بدن و سرگیجه را به همراه دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=80467

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});