• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

ایمنی کار در ایران بالاتر از میانگین جهانی است

  • کد خبر : 80810
  • 11 مهر 1401 - 10:45
ایمنی کار در ایران بالاتر از میانگین جهانی است
یاز اکو - معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سالانه حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در جهان بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می دهند که ایران با حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ نفر، نسبت به میانگین جهانی، حوادث منجر به فوتِ کمتر و ایمنی بیشتری دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، علی‌حسین رعیتی فرد روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز آتش نشان (هفتم مهر) و قدردانی از چهره‌های برتر ایمنی افزود: کارگاه‌های ساختمانی با ۴۸ درصد، بیشترین فوتی حوادث کار را دارند و حوزه معدن با ۶ درصد کمترین حوادث منجر به فوت را در کارنامه خود دارد.

وی سهم حوزه صنعت از حوادث کار را نیز حدود ۲۸ درصد اعلام و اضافه کرد: ۲۱ هزار کمیته حفاظت ایمنی و فنی در مراکز مشمول قانون کار، با خودارزیابی‌های مداوم و دوره‌ای، تطبیق شرایط محیط‌های کاری با قوانین سلامت و ایمنی را بر عهده دارند.

این مسئول تعداد بازرسان وزارت کار در سراسر کشور را ۸۰۰ نفر اعلام کرد و یادآور شد: برای جبران کمبود بازرسان وزارت کار در بسیاری موارد از همکاری واحدهای HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) مراکز صنعتی مهم برای آموزش استفاده می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط کنونی جامعه و بیان تاریخچه دشمنی معاندان با نظام جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اظهار داشت: دشمنان با کار رسانه‌ای در فضای مجازی ، حوادث اخیر را بزرگنمایی می کنند.

معاون وزارت کار اظهار داشت: از ۱۳ نقطه راهبردی (استراتژیک ) جهان ، ۲ نقطه تنگه هرمز و جزایر ایرانی خلیج فارس در استان هرمزگان واقع شده که این منطقه را به شاهراه کلیدی عبور انرژی و رگ اقتصادی جهان تبدیل کرده است و طبیعی است که دشمن تمامی تلاش خود را برای تسلط بر چنین منطقه‌ای به کار می‌گیرد.

ایجاد شک و تردید در جامعه از ابزارهای دشمن است

وی ایجاد شک و تردید و القای ناتوانی در بخش‌های مختلف جامعه را یکی از ابزارهای دشمن معرفی و تاکید کرد: پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس از مهمترین مصداق های عینی بیهوده بودن تلاش دشمن و نمونه‌ای از توانایی بی نظیر جمهوری اسلامی است.

رعیتی فرد، راه انداختن برادرکشی و ایجاد جنگ داخلی در ایران مانند یمن و سوریه را از دیگر ابزارهای دشمنان دانست که برای خنثی کردن این دسیسه ها باید با استفاده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین برای جوانان و نوجوانان شکل بگیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=80810

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});