• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

جلوگیری از حفاری غیرمجاز در قلعه بختک لیلان

  • کد خبر : 81029
  • 13 مهر 1401 - 17:00
جلوگیری از حفاری غیرمجاز در قلعه بختک لیلان
یاز اکو - فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از جلوگیری از حفاری غیرمجاز در قلعه بختک لیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی، سرهنگ کاظم داداشی ضمن اعلام این خبر گفت: در پی انجام اقدامات تأمینی و بازدید میدانی و گشت مشترک میان پایگاه ملی میراث‌فرهنگی محوطه قلعه بختک با فرماندهی انتظامی بخش لیلان یک مورد حفاری غیرمجاز که داخل قلعه و قبرستان متروکه صورت گرفته بود شناسایی و کشف شد.

وی ادامه داد: پس از بازدید محلی و بررسی‌های میدانی تعدادی از عاملان حفاری شناسایی شده و پس از نظریه کارشناسی و برآورد میزان خسارت اقدامات حقوقی صورت خواهد گرفت. بر اساس ماده‌واحده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس شش ماه تا سه سال و ضبط اموال و اشیای کشف شده و پرداخت خسارت وارد با آثار تاریخی محکوم خواهد شد.

داداشی اظهار کرد: آثار تاریخی بخش عمده‌ای از فرهنگ و تمدن و به‌نوعی انتقال فرهنگ را به دنبال دارد که با مدیریت صحیح و حفاظت لازم و همگانی نیاز دارد. نقش مردم در نگهداری مرمت و حفاظت از محوطه‌ها و تپه‌های باستانی همیشه تأثیرگذار بوده و هست و همه افراد جامعه باید به بهترین شیوه ممکن در حفظ و حراست از آثار تاریخی تلاش کنند و میراث گذشتگان را برای آیندگان به امانت نگاه دارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=81029

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});