• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

رشد نقدینگی در بانک‌های زنجان

  • کد خبر : 814
  • 22 دی 1399 - 8:37
رشد نقدینگی در بانک‌های زنجان
دبیر شورای هماهنگی بانک‎های استان زنجان : با منفی شدن بورس، مردم نقدینگی خود را به سمت بانک‌ها آورده‌اند و همین امر سبب رشد نقدینگی شده است.

به گزارش یازاکو حسن دادگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعات قابل توجهی که در استان وجود دارد، این است که امسال میزان نقدینگی بانک‌ها رشد کرده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‎های استان زنجان اضافه کرد: با منفی شدن بورس، مردم نقدینگی خود را به سمت بانک‌ها آورده‌اند و همین موجب رشد نقدینگی شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان سپرده‌گذاری در آبان امسال نسبت به ماه قبل از آن رشد کرده است، گفت: البته علاوه بر میزان سپرده‌گذاری میزان پرداخت تسهیلات نیز افزایش یافته و تعداد تسهیلات پرداختی تا پایان آبان نسبت به پایان سال قبل از افزایش ۲۹٫۴ درصدی برخوردار است.

دادگر با بیان اینکه عملکرد یک بانک وابسته به نسبت مصارف و منابع است، اضافه کرد: در استان زنجان بانک‌های عضو کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان حدود ۹۰ درصد از منابع خود را تسهیلات داده‌اند و فقط ۱۰ درصد ذخیره قانونی باقی مانده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‎های استان زنجان با اشاره به اینکه بانک‌های استان در سال جاری هم در بخش منابع و هم در بخش مصارف رشد داشته‌اند، گفت: طبق آمار گرفته شده از سوی وزارت کشور در بخش عملکرد شبکه بانکی، تنها استان زنجان رتبه عالی را در همکاری با استانداری و پرداخت تسهیلات داشته است.

وی با بیان اینکه تسهیلات پرداختی در شبکه بانکی شامل وام‌های مختلفی است که یکی از آنها تکلیفی دولت است، افزود: بقیه نیز شامل وام‌های خرد، وام‌های تکلیفی از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، وام مسکن روستایی و … است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=814

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});