• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
12

اختصاص یک هزار میلیارد ریال برای تکمیل سد عمارت گرمی

  • کد خبر : 826
  • 22 دی 1399 - 9:19
اختصاص یک هزار میلیارد ریال برای تکمیل سد عمارت گرمی
با بهره‌برداری از این سد ۱۵ میلیون مترمکعب آب برای شرب ، ۷۵ میلیون مترمکعب برای کشاورزی و ۲۸ میلیون مترمکعب نیز برای امور زیست محیطی تامین خواهد شد.

به گزارش یازاکو به نقل از ایرنا ، عباس جنگی مرنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با بهره‌برداری از این سد ۱۵ میلیون مترمکعب آب برای شرب ، ۷۵ میلیون مترمکعب برای کشاورزی و ۲۸ میلیون مترمکعب نیز برای امور زیست محیطی تامین خواهد یافت.

وی اظهارکرد: تامین اعتبارات لازم برای تکمیل طرح‌های توسعه منابع آب در استان اردبیل در دستور کار ویژه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل قرار دارد تا با استمرار و ادامه فعالیت کارگاه‌های عمرانی در بخش آب ، تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌های ملی زودتر به نتیجه برسد.

جنگی مرنی ادامه داد: عملیات اجرایی سد مخزنی عمارت با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصد و با حجم مخزن ۱۸۲ میلیون مترمکعب جزو طرح‌های ملی استان اردبیل است که برای احداث آن تاکنون چهار هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و از محل اعتبارات عمومی و مرزی نیز ۳۷۰ میلیارد ریال برای این پروژه اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به تاثیر بسیار مثبت این سد در توسعه و آبادانی منطقه بیان کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این سد بخش قابل توجهی از کمبود منابع آب در بخش‌های مختلف شرب ، کشاورزی و صنعت منطقه مغان مرتفع خواهد شد.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر با استفاده از فاینانس داخلی یک هزار میلیارد ریال برای سد عمارت، ۲۱۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل شبکه آبیاری گیوی، ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی سبلان و ۱۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری تصفیه‌خانه آب شرب خلخال اختصاص یافته و در آینده نیز سه هزار میلیارد ریال دیگر از محل فاینانس داخلی برای طرح‌های آب استان اردبیل اختصاص خواهد یافت.

جنگی مرنی درباره عملیات اجرایی پایاب سد گیوی گفت: پایاب این سد هفت هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در شهرستان کوثر را آبیاری می‌کند.

وی اضافه کرد: توسعه و بهبود اراضی دیم و باغات شهرستان کوثر (گیوی) ، کنترل سیلاب رودخانه گیوی ، ایجاد اشتغال ، جلوگیری از مهاجرت اهالی و افزایش جاذبه‌های توریستی شهرستان از اهداف احداث سد گیوی است.

تاکنون ۱۰ سد مخزنی بزرگ و ۴۲ سد مخزنی کوچک در استان اردبیل احداث شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=826

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});