• امروز : دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
5

آیا توافقنامه صلح در نشست سوچی امضا خواهد شد؟

  • کد خبر : 83806
  • 09 آبان 1401 - 13:45
آیا توافقنامه صلح در نشست سوچی امضا خواهد شد؟
یاز اکو- به دعوت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نشست سوچی که با حضور الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و همچنین نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان برگزار می شود، ممکن است با امضای توافقنامه صلح بین باکو و ایروان پایان یابد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از آذرفروم، این مطلب را ویتالی آرکوف کارشناس و تحلیلگر سیاسی شبکه پولیت روس گفت.

آرکوف گفت: واضح است که سند چارچوب قبلاً تهیه و توافق شده است. هیچ دلیل واضحی برای به تعویق انداختن امضای توافقنامه وجود ندارد که به درگیری طولانی مدت پایان می دهد و فرصت های جدیدی را برای همکاری های صلح آمیز و روابط دوستانه همسایگی بین دو دولت و ملت قفقاز باز می کند. البته مسائل زیادی وجود دارد که هنوز باکو و ایروان موضع مشترکی در مورد آنها ندارند.اما هر دو طرف توانستند پس از جنگ با میانجیگری فعال مسکو راه طولانی صلح را به سوی نزدیکی پیش ببرند.

به گفته وی سند اساسی باید امضا شود و ممکن است در آینده نزدیک این اتفاق بیفتد. این امر باعث تسریع روند تصمیم گیری مشترک در مورد تعداد زیادی از موضوعات برای بسته های دوم، سوم و بعدی خواهد شد که سند اصلی را تکمیل و گسترش می دهد. ما نباید اجازه دهیم کار عظیم باکو، ایروان و مسکو برای دستیابی به اهداف کثیف سیاسی بازیگران خارجی خاتمه یابد. نمی توان اجازه داد که نیروهای مخرب در غرب، ارمنستان و آذربایجان را به یک درگیری طولانی مدت جدید بکشانند که برای دو ملت همسایه درد و ویرانی به همراه دارد و اجرای پروژه های اقتصادی بین المللی را که برای آینده همه کشورها مهم است مختل می کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=83806

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});