• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

بایننس به شرکت‌های ایرانی کمک کرد تا با وجود تحریم‌ها ۸ میلیارد دلار ارز دیجیتال معامله کنند

  • کد خبر : 84305
  • 15 آبان 1401 - 9:00
بایننس به شرکت‌های ایرانی کمک کرد تا با وجود تحریم‌ها ۸ میلیارد دلار ارز دیجیتال معامله کنند
یاز اکو - بر اساس داده‌های یک محقق چینی ،معامله حدود 7.8 میلیارد دلار، بین بایننس و بزرگترین صرافی ارز دیجیتال ایران، Nobitex، جریان داشته است. 

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح نوبیتکس در وب سایت خود راهنمایی هایی را در مورد چگونگی دور زدن تحریم ها ارائه می دهد و
سه چهارم سرمایه‌های ایرانی که از طریق بایننس عبور می‌کردند در یک ارز دیجیتال نسبتاً پایین به نام Tron بودند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا هویت خود را پنهان کنند.

نوبیتکس در یک پست وبلاگی در سال گذشته، مشتریان را تشویق کرد تا از Tron – یک توکن سطح متوسط ​​- برای تجارت ناشناس بدون “به خطر انداختن دارایی‌ها به دلیل تحریم‌ها” استفاده کنند.

یافته‌های جدید در حالی منتشر شده است که وزارت دادگستری ایالات متحده در حال پیگیری تحقیقاتی در مورد نقض احتمالی قوانین پولشویی توسط بایننس است که بر صنعت ۱ تریلیون دلاری رمزارز با بیش از ۱۲۰ میلیون کاربر مسلط است.

به گفته وکلا و کارشناسان تحریم های تجاری، این معاملات شرکت را در معرض خطر نقض ممنوعیت های ایالات متحده برای تجارت با ایران قرار می دهد.

در ماه ژوئیه، رویترز فاش کرد : بایننس به خدمات رسانی به مشتریان در ایران ادامه می دهد.

بایننس به سوالات دقیق درباره تراکنش های جدید که توسط رویترز فاش شده است، پاسخ نداد. سخنگوی پاتریک هیلمن در بیانیه ای گفت: “Binance.com یک شرکت آمریکایی نیست، بر خلاف سایر پلتفرم هایی که در معرض همین نهادهای تحریم شده ایالات متحده قرار دارند. با این حال، ما اقدامات پیشگیرانه ای برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض در بازار ایران انجام داده ایم.”

بایننس از ارائه جزئیات مکان یا نهادی که در پشت صرافی Binance.com قرار دارد خودداری می کند.

در آگوست ۲۰۲۱، بایننس اعلام کرد: مشتریان دیگر قادر به افتتاح حساب و استفاده از خدمات آن بدون شناسایی نیستند. اما بر اساس داده‌های Chainalysis که تا نوامبر سال جاری ادامه دارد، این صرافی تقریباً ۱٫۰۵ میلیارد دلار معاملات را مستقیماً از Nobitex و سایر صرافی‌های ایران پردازش کرده است. از زمان توییت ژائو در ماه جولای، بایننس حدود ۸۰ میلیون دلار در معاملات ایران پردازش کرده است.

داده های بررسی شده توسط رویترز نشان می دهد که در مجموع ۲٫۹۵ میلیارد دلار ارز دیجیتال از سال ۲۰۱۸ به طور مستقیم بین صرافی های ایرانی و بایننس جابجا شده است.

داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که ۵ میلیارد دلار دیگر ارز دیجیتال بین صرافی‌های ایرانی و بایننس از طریق لایه‌هایی از واسطه‌ها جابه‌جا شده است. قانون‌گذاران می‌گویند که چنین جریان‌های «غیر مستقیم» باید پرچم قرمزی برای صرافی‌های ارزهای دیجیتال باشد، چرا که نشانه‌ای از احتمال پولشویی و فرار از تحریم‌ها است.

کاربران رمزنگاری که به دنبال پوشش دادن مسیرهای خود هستند، اغلب از تکنیک های پیچیده برای ایجاد زنجیره های پیچیده نقل و انتقالات رمزنگاری استفاده می کنند.

نوبیتکس به ۴ میلیون مشتری خود در وب سایت خود توصیه می کند برای حفظ امنیت از “انتقال مستقیم” رمزنگاری بین پلتفرم های رمزنگاری ایرانی و خارجی خودداری کنند.

هیلمن، سخنگوی بایننس در ماه ژوئن در رابطه با قرار گرفتن غیرمستقیم صرافی در معرض وجوه غیرقانونی به رویترز گفت: «آنچه مهم است این نیست که وجوه از کجا آمده است – زیرا سپرده‌های رمزنگاری‌شده را نمی‌توان مسدود کرد – بلکه کاری است که ما پس از واریز وجوه انجام می‌دهیم. ”

او گفت: بایننس از نظارت بر تراکنش و ارزیابی ریسک استفاده می کند تا “اطمینان حاصل شود که هرگونه وجوه غیرقانونی ردیابی، مسدود، بازیابی و/یا به صاحب واقعی خود بازگردانده می شود.”

علاوه بر توکن ترون، مابقی تراکنش‌های ایران در ارزهای دیجیتال اصلی بیت‌کوین، اتر، تتر و XRP و یک توکن کوچک‌تر، لایت‌کوین بود.

داده‌ها نشان می‌دهد که حجم کل تراکنش‌های ایران از طریق بایننس بسیار بیشتر از هر صرافی دیگری است.

خطر تحریم

بایننس از زمان راه اندازی خود در سال ۲۰۱۷ به شدت رشد کرده است. این شرکت ماه گذشته با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در خرید ایلان ماسک، رئیس تسلا از توییتر، دسترسی خود را از رمزارز افزایش داد.

تمرکز اصلی تحقیقات وزارت دادگستری ایالات متحده این است که آیا بایننس قوانین ضد پولشویی ایالات متحده را نقض کرده است یا خیر. سه نفر از افراد مطلع گفتند که به عنوان بخشی از این پرونده که از سال ۲۰۱۸ ادامه دارد، این وزارتخانه همچنین در حال بررسی بایننس برای نقض احتمالی تحریم های کیفری در ارتباط با ایران است.

در اواخر سال ۲۰۲۰، این دپارتمان به دنبال سوابق بایننس در مورد برنامه انطباق خود، از جمله هرگونه اسناد مربوط به انتقال وجوه رمزنگاری برای افراد یا نهادها در کشورها از جمله ایران بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=84305

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});