• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

لزوم پیگیری جدی رفع بوی نامطبوع در اهر

  • کد خبر : 84574
  • 17 آبان 1401 - 12:45
لزوم پیگیری جدی رفع بوی نامطبوع در اهر
یاز اکو - در جلسه پدافند زیستی شهرستان اهر، بر پیگیری جدی رفع معضل بوی نامطبوع در شهر اهر تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان‌شرقی، فرماندار اهر در این نشست با اشاره به این‌که برخی اقدامات دستگاه‌های ذی‌ربط موجب شده بود تا بوی نامطبوع قطع شود، افزود: از ۲۰ روز گذشته دوباره بوی نامطبوع در شهر اهر استشمام می‌شود و این موضوع را اداره حفاظت محیط زیست تأیید کرده است.

ابوالفضل غنی‌زاده گفت: بوی نامطبوع و عدم رفع آن موجب نارضایتی شهروندان شده است از این‌رو دادستان عمومی و انقلاب اهر پرونده‌ای در خصوص بوی نامطبوع تشکیل داده تا مقصر مشخص شود، با این‌حال انتظار داریم شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی و دستگاه‌های ذی‌ربط با جدیت موضوع را پیگیری و حل کنند.

وی با بیان اینکه شب‌ها تحمل بوی نامطبوع از سوی شهروندان اهری بسیار سخت است تصریح کرد: معضل بوی نامطبوع هم شبانه و در برخی مناطق روزها آرامش و آسایش مردم این شهر را سلب می‌کند.

غنی‌زاده خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی طی نامه‌ای به وزارت نیرو، تأمین اعتبار فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر را پی‌گیری می‌کند اما بایستی اقدامات جدی برای گنجاندن اعتبار تصفیه‌خانه فاضلاب اهر در لایحه بودجه انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب اهر هم گفت: انتشار بوی نامطبوع از تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر کاملاً محرز است و شهروندان اهری با مراجعه به دادسرا از این معضل گلایه می‌کنند و اگر ایرادات این تصفیه‌خانه حل نشود و فاز دوم تصفیه‌خانه احداث نشود سال آینده زندگی برای مردم این شهر سخت خواهد شد.

علی فاضلی ادامه داد: گزارش اداره‌کل محیط زیست استان نشان می‌دهد که تصفیه‌خانه فاضلاب اهر ایرادات فنی دارد، اسناد و مدارک کافی از اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب در شکل‌گیری بوی نامطبوع سهم ویژه‌ای دارد را در اختیار داریم و اگر اقدامی در این خصوص نشود پرونده کم‌کاری مدیران مربوطه را اجرایی می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=84574

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});