• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

هر دقیقه یک حمله سایبری در آذربایجان‌شرقی اتفاق می‌افتد

  • کد خبر : 84670
  • 18 آبان 1401 - 10:00
هر دقیقه یک حمله سایبری در آذربایجان‌شرقی اتفاق می‌افتد
یاز اکو - معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: حملات سایبری طی ماه‌های اخیر افزایش یافته، به گونه‌ای که هر یک دقیقه یک حمله سایبری در استان اتفاق می‌افتد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری مهر، تراب محمدی در کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل برای فعالان رسانه‌ای و خبرنگاران استان، افزود: شاید این حملات برای قاطبه مردم قابل لمس و احساس نباشد، اما در هر حال این حملات صورت می‌گیرد که با آمادگی کامل در ادارات و سازمان‌های مختلف اغلب این حملات دفع و خنثی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده مدیریت پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی، اظهار داشت: در قالب قرارگاه‌های پنجگانه شامل کمیته سایبری، شیمیایی، پرتوی، زیستی و مردم محور سعی می‌شود تمامی حوزه‌های آسیب پذیر استان شناسایی و متناسب با نوع حملات نسبت به ایمن سازی آنها اقدام شود.

محمدی وجود چندین کارخانه و واحدهای صنعتی و تولیدی موارد شیمیایی در تبریز و آذربایجان شرقی را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه راهکارهای مقابله با حملات سایبری در این واحدها روزانه تمرین و مورد رصد قرار می‌گیرد، یادآور شد: بر این اساس ضمن حفظ آمادگی زیرساخت‌های مربوطه، سناریوهای مختلفی برای آنها تدوین می‌شود تا همواره در طول زمان در امان باشند.

وی قرارگاه زیستی مدیریت پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی را از دیگر قرارگاه‌های فعال برشمرد که در آن تمامی بیماری‌ها و نیز نحوه توزیع و استفاده از انواع مواد غذایی مورد بررسی و تحلیل‌های دقیق علمی و بهداشتی قرار می‌گیرد تا آسیبی از این جهت متوجه مردم استان نشود.

محمدی ادامه داد: در شرایط کنونی موضوع پدافند غیرعامل گستردگی بسیار وسیع در زندگی دارد که رسانه‌های گروهی باید در این زمینه وارد عرصه شده و نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی دهی به آحاد مردم فعال‌تر شوند، چون بی توجهی به این امر مهم موجب وارد شدن خسارات عدیده به نهادهای خدمات رسان می‌شود.

وی پدافند غیرعامل را مبتنی بر دانایی، بسیج منابع با هدف کاهش آسیب پذیری تعریف و اضافه کرد: بر این اساس باید در دوران صلح نسبت به ایمن سازی زیرساخت‌ها در حوزه‌های نظامی، غیرنظامی، اقتصادی، عمرانی و معیشتی اقدام شود تا از آسیب‌ها و حملات احتمالی در امان باشند.

محمدی با بیان اینکه پدافند غیرعامل در حقیقت تدبیر برای زندگی راحت تر مردم و ایجاد بازدارندگی در تمام شئون جامعه است، ادامه داد: رسانه‌ها و خبرنگاران باید در این زمینه ضمن آموزش‌های اولیه و تخصصی نسبت به رسالت بسیار سنگین و خطیر خود برای اطلاع رسانی درست و دقیق در این خصوص وارد عمل شوند.

تخصص گرایی در رسانه‌ها امری اجتناب ناپذیر است

وی تخصص گرایی در حوزه رسانه‌ها را امری اجتناب ناپذیر در زمان حاضر دانست و با ابراز تأسف از اینکه هم اکنون خبرنگاران تبریز در تمامی حوزه‌ها اعم از سیاسی، حوادث، اجتماعی، اقتصادی و ورزشی به طور همزمان فعالیت می‌کنند، یادآور شد: با توجه به تغییرات سریع نظام اطلاع رسانی باید این رویه اصلاح شده و خبرنگاران در حوزه‌های مربوطه به طور تخصصی کار کنند که از جمله این حوزه‌های تخصصی و بسیار مهم پدافند غیرعامل می‌باشد، چون حکمرانی رسانه‌ای بدون تخصص ممکن نیست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی رهبری اغتشاشات اخیر را رسانه‌ای و متعلق به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دانست و افزود: در این جریان‌ها، فضای مجازی و رسانه‌ای نقش آفرین اصلی بودند که نشان می‌دهد زمان کنونی عصر سلطه رسانه‌ها است که اگر امنیت خود را در این حوزه تشدید نکنیم، آسیب‌های جبران ناپذیری را متحمل خواهیم شد.

محمدی با بیان اینکه پشت پرده فضای مجازی و رسانه‌ای اغتشاشات اخیر سرویس‌های جاسوسی قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: آنچه نباید می‌دیدیم به دلیل سلطه رسانه‌ای معاندان، امروز در کف خیابان‌ها مشاهده می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=84670

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});