• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

ارجاع موضوع تصفیه‌خانه فاضلاب اهر به دادستانی کل کشور

  • کد خبر : 84705
  • 18 آبان 1401 - 12:30
ارجاع موضوع تصفیه‌خانه فاضلاب اهر به دادستانی کل کشور
یاز اکو - دادستان عمومی و انقلاب اهر از ارجاع موضوع تصفیه‌خانه فاضلاب اهر به دادستانی کل کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری مهر، علی فاضلی عصر امروز سه شنبه در جلسه پدافند زیستی با محوریت بوی نامطبوع در شهر اهر اظهار داشت: بارها توصیه کردند تا منشأ بوی نامطبوع به‌صورت کارشناسی شناسایی شود، این در حالی است که انتشار بوی نامطبوع از تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر کاملاً محرز بود و شهروندان اهری با مراجعه به دادسرا از این معضل گلایه می‌کنند.

فاضلی با اشاره به این‌که اگر ایرادات تصفیه‌خانه فاضلاب اهر حل نشود و فاز دوم تصفیه‌خانه احداث نشود سال آینده زندگی سخت خواهد شد، گفت: در راستای دفاع از حقوق عامه به دادستان مرکز آذربایجان‌شرقی نامه نوشتیم و خواستار تذکر به مسئولان مربوطه شدیم و علاوه بر این‌ها، برای موضوع بوی نامطبوع اهر پرونده تشکیل داده‌ایم. با اینکه می‌دانیم بوی نامطبوع از تصفیه‌خانه فاضلاب انتشار می‌یابد، اما معاون شرکت آب و فاضلاب استان به دادسرای تبریز نامه نوشته و اعلام کرده‌اند که تصفیه‌خانه فاضلاب اهر منشأ بوی نامطبوع نیست.

وی ادامه داد: گزارشی که از اداره‌کل محیط زیست استان دریافت کرده‌ام نشان می‌دهد که تصفیه‌خانه فاضلاب اهر ایرادات فنی دارد، اسناد و مدارک کافی از اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب در شکل‌گیری بوی نامطبوع سهم ویژه‌ای دارد را در اختیار داریم. اگر اقدامی نشود پرونده کم‌کاری مدیران مربوطه را اجرایی می‌کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب اهر تأکید کرد: شهرستان اهر مشکلات کمی ندارد با این‌حال معضل بوی نامطبوع هم بر آن اضافه می‌شود. گزارش نهادهای امنیتی و بهداشت شهرستان نیز حاکی از ایرادت فنی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر است، شبکه بهداشت و درمان به صراحتاً تصفیه‌خانه فاضلاب را تهدید علیه بهداشت عمومی معرفی کرده که نمی‌توان به سادگی از کنار آن عبور کرد.

فاضلی با تأکید بر این‌که موضوع تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر را به دادستانی کل کشور انتقال داده‌ایم، خاطرنشان کرد: برای اینکه مطالبات مردم اهر را پی‌گیری کنیم موضوع ضرورت احداث فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب اهر را به دادستانی کل کشور ارجاع دادیم تا از طریق قوه قضائیه، تأمین اعتبار فاز دوم تصفیه‌خانه از دولت پی‌گیری شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=84705

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});