• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
8

اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس برگزار شد

  • کد خبر : 84833
  • 19 آبان 1401 - 19:50
اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس برگزار شد
یازاکو- آیین اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس با معرفی آثار برتر هنرمندان استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، رضا عباسی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در مراسم اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس اظهار داشت: امسال ۳۰ شهریورماه در مراسم تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس که بصورت ویدیو کنفرانس در محضر مقام معظم رهبری حضور داشتیم ایشان فرمودند «ایثارگران و‌ جانبازان عزیز باید فرهنگ دفاع مقدس را از زاویه ای که جنگ را می دیدند به نسل جدید منتقل کنند» معتقدم بهترین زاویه برای انتقال این فرهنگ زاویه هنر بخصوص در قالب فیلم کوتاه، مستند، موشن گرافی و… است.

وی با بیان اینکه، متاسفانه امروز با گذشت ‌چند دهه از جنگ تحمیلی یک فیلم مستند از آزادسازی سوسنگرد نداریم، گفت: در آزادسازی سوسنگرد چه اتفاقی افتاد که نیروهای در محاصره به عنوان آذوقه از مغازه های این شهر حتی یک بیسکویت هم برنداشتند در حالیکه این نیروها برای نجات شهر سوسنگرد رفته بودند؛ امروز در کشور ما وقتی کسی پشت میز می نشیند به فکر چپاول و غارت می افتد.

رضا عباسی ادامه داد: ارزش و جایگاهی که در جامعه و‌‌ بخصوص میان مدیران و‌ مسئولان برای هنر قائل وجود دارد، باید از رونق همین برنامه ها ببینیم، متاسفانه جای خیلی از مسئولان استانی در این برنامه دیده می شود. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، تاکید کرد: اگر نگاهمان به دفاع مقدس به این شکل باشد واقعاً با یک فاجعه مواجه هستیم؛

وقتی صحبت از دفاع مقدس به میان می آید خود را مدیون دفاع مقدس و مرهون خون شهدا می دانیم این موضوع باید در عمل خود را نشان دهد نه صرفاً شعار.
وی با بیان اینکه جشنواره فانوس که یکی از جشنواره های مهم کشورمان به حساب می آید در حوزه هنری و سینمایی دفاع مقدس و جبهه مقاومت فعالیت می کند، افزود: با تلاش های همکاران معاونت هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی، سال آینده بصورت ملی میزبان جشنواره فانوس خواهیم بود.

عباسی ادامه داد: با توجه به شناختی که از جایگاه هنری استان آذربایجان شرقی دارم این استان در حوزه های مختلف هنری حرفی برای گفتن دارد و یقین دارم انشااله سال آینده میزبان خوبی از لحاظ کمی و کیفی برای این جشنواره خواهیم بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تاکید کرد: رسانه‌ها همواره به عنوان یکی از چند ابزار قدرت در کشورها به شمار می‌روند، در اتفاقات اخیر کشور که متاسفانه شاهد حوادثی هم بودیم این موضوع بیش تر نمایان شد بطوری که بخش مهم این مسئله مورد توجه رسانه ها بود این فرآیند نشان می دهد در توسعه رسانه و بحث هنر رویکرد خوبی نداشتیم.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=84833

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});