• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

درخواست امام جمعه اردبیل از دولت برای معرفی مقصران کمبود دارو

  • کد خبر : 84964
  • 22 آبان 1401 - 11:00
درخواست امام جمعه اردبیل از دولت برای معرفی مقصران کمبود دارو
یازاکو- امام جمعه اردبیل با اشاره به کمبود داروهایی مثل آنتی‌بیوتیک کودکان و داروی بیماران خاص که جایگزین ندارد، از رئیس‌جمهور خواست مقصر اصلی در این خصوص را به دستگاه قضایی معرفی و برای رفع کمبود تلاش بیشتری نماید.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، امام جمعه اردبیل با اشاره به کمبود داروهایی مثل آنتی‌بیوتیک کودکان و داروی بیماران خاص که جایگزین ندارد، از رئیس‌جمهور خواست مقصر اصلی در این خصوص را به دستگاه قضایی معرفی و برای رفع کمبود تلاش بیشتری نماید.

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با بیان اینکه اینکه خطبه‌های نماز جمعه محل طرح مشکلات ملت ماست به عدم پرداخت بیمه کشاورزان دیم‌کار اشاره کرد و افزود: کشاورزان تا ۳۰ آبان فرصت کشت دارند تاخیر در این باب اصلاً روا نیست.

وی با اشاره به کمبود داروهایی مثل آنتی‌بیوتیک کودکان و داروی بیماران خاص که جایگزین ندارد، از رئیس‌جمهور خواست مقصر اصلی در این خصوص را به دستگاه قضایی معرفی و برای رفع کمبود تلاش بیشتری نماید.

آیت‌الله عاملی اظهار کرد: جمع زیادی از جوانان و فارغ‌التحصیلان بیکار نوشته مفصلی فرستاده و خواسته‌اند از بکارگیری بازنشسته‌ها در ادارات و امورات دولتی اجتناب شود ، اجاره بها و رهن اجاره اخیراً بسیار بالا رفته و اقشار ضعیف مستاجر را در استیصال کامل قرار داده است.

وی با بیان اینکه با کد ملی به راحتی می‌توان تشخیص داد چه کسی مستاجر است، یادآورشد: دولت محترم در این باب حداقل با تسهیلات ارزان قیمت به داد این قشر برسد.

خطیب نماز جمعه اردبیل اضافه کرد: جای هزاران جای تاسف است که سیستم وضع مالیات بر خانه‌های خالی نه در دولت قبلی و نه در دولت فعلی حالت بازدارنده پیدا نکرد با کد ملی به راحتی می‌توان تشخیص داد چه کسی خانه‌های متعدد و اضافی دارد.

وی در ادامه  با تاکید بر اینکه از چند صد سال گذشته در ایران هیچ حکومتی به فکر توانمندی در صنایع دفاعی نبود و لذا ایران به صورت وحشتناکی تجزیه شد، افزود: در اطراف ما غالب کشورها هرکدام بخشی از ایران بودند ۵۰ سال دست انگلیس و آمریکا بودیم اما ذره‌ای به صنایع دفاعی ما کمک نکردند آن هم در حالی که ۵۷ هزار مستشار آمریکایی در ایران در نهایت رفاه زندگی می‌کردند و حتی از ما حق توحش می‌گرفتند.

آیت‌الله عاملی با اشاره به رونمایی از توانمندی‌های جدید دفاعی و فضایی ایران، گفت: دستیابی به این تکنولوژی‌ها در محاصره تکنولوژی نشان می‌دهد که ایران در این مسیر توقف نخواهد داشت و این کابوس بزرگی برای کدخداهای خود خوانده دنیا است.

وی خاطرنشان کرد: موشک فوق صوت با سرعت ۶۰۰۰ کیلومتر در ساعت آن هم به صورت قاره‌پیما کابوس وحشتناکی برای بدخواهان این کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین ادامه داد: تحریم‌های این روزهای کشورهای اروپایی به خاطر حقوق بشر نیست، علت اصلی وحشت آنها از تحولات علمی و دفاعی ایران است و آنها حوادث اخیر را بهانه پیدا کرده‌اند.

خطیب نماز جمعه اردبیل اضافه کرد: امروز دشمن در نهایت ناراحتی و عصبانیت است و معلوم بود برای جبران این شکست به اقدامات خاصی دست بزند و از ملت ما انتقام بگیرد.

وی ادامه داد: تمام تحریم‌های آنها امروز اول برای انتقام از ملت ما به عنوان عنصر اصلی مقاومت است ، ثانیاً برای این است که ایران در مذاکرات برجام به آنها باج بدهد.

امام جمعه اردبیل در ادامه با اشاره به نمونه شرارتهای دشمن در گذشته اظهار کرد: در گذشته رسانه‌های دشمن مخصوصاً منافقین آنچنان شهید بهشتی را ترور شخصیت کردند که در جلسات خصوصی هم دفاع از او مشکل بود حضرت امام در شهادت او فرمود شهادت شهید بهشتی در برابر مظلومیت او ناچیز بود.

به گفته آیت‌الله عاملی بعد از شهادت شهید بهشتی و انتشار افکار و اندیشه ایشان تازه ملت ما فهمید که چه سرمایه نفیسی را از دست داده است. دشمن امروز با صراحت می‌گوید تا قداست رهبری نشکند ما به اهداف خود نمی‌رسیم باید قله را هدف بگیریم ستون خیمه را بزنیم ستون نظام ، ولایت و رهبری است علت موجده این انقلاب ولایت فقیه و علت مبقیه آن هم همان است.

 وی یادآور شد: بزرگترین سلاح ما برای حفظ کشور بصیرت ملت و تکریم ملت است ملت بصیر همیشه در صحنه حضور دارد و هرگاه ملت در صحنه حاضر باشد هیچ فریب کاری نمی تواند برنامه های شوم خود را پیش ببرد.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: در حوادث اخیر در خارج از کشور در چندین کشور راهپیمایی ایرانیان خارج از کشور علیه جمهوری اسلامی توسط آمریکا، اسرائیل و متحدین آنها راه‌اندازی شد، همه این اجتماعات یک خصوصیت مهم داشت که ملت ما باید از آن آگاه شود و آن بالا رفتن سه پرچم تجزیه‌طلبی در این اجتماعات بود. این مساله حجت را بر هر ایرانی که دل در گرو ایران عزیز دارد تمام می‌کند و معنای آن این است که زوال جمهوری اسلامی مساوی با زوال ایران است. البته این نکته مهم برای آن دسته از ایرانی‌ها خطیر است که حاضر به فروش ایران عزیز نیستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=84964

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});