• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

اردوغان خبر داد: اخبار مثبتی از f-16 در راه است

  • کد خبر : 85011
  • 23 آبان 1401 - 9:00
اردوغان خبر داد: اخبار مثبتی از f-16 در راه است
یاز اکو_ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: "خبرهای مثبتی از انتخابات در ایالات متحده به گوش می رسد و امیدوارم ماه آینده پر از اخبار خوب برای ترکیه باشد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی آر تی خبر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پایان سفر خود به ازبکستان با خبرنگاران گفتگو کرد .
اردوغان با اشاره به اینکه ما نهمین اجلاس سران کشورهای ترک را با موفقیت به پایان رساندیم، گفت: ما مجموعه ای از توافق نامه ها را امضا کرده ایم که زیرساخت های همکاری ما را در طیف گسترده ای از تجارت و اقتصاد تا فرهنگ، تشکیل می دهد.

وی افزود: با تبدیل شورای کشورهای ترک به یک سازمان، ما یک سری توافقنامه ها را امضا کردیم که در آن نیاز به تغییرات در توافقنامه نخجوان را منعقد شده است.اردوغان با بیان اینکه جمهوری ترک قبرس شمالی به عنوان عضو ناظر در این چارچوب پذیرفته شد، تاکید کرد : این امر نشان داد که ترک های قبرس که بخشی جدایی ناپذیر از جهان ترک هستند تنها نیستند.

تاسیس صندوق سرمایه گذاری ترک

اردوغان با بیان اینکه در این اجلاس درباره گام‌های مشترکی که در پروژه‌های حمل‌ونقل، رسانه، فرهنگی و گردشگری باید برداشته شود، گفت‌وگو شد و صندوق سرمایه‌گذاری ترک را برای تقویت همبستگی به‌ویژه در زمینه مالی در بین کشورهای ترک تأسیس شد گفت:ما عزم خود را با اعلامیه سمرقند علنی کردیم. اردوغان با ابراز اعتقاد به اینکه فرصت های ارائه شده از سوی صندوق موجب تقویت بیشتر همکاری ها و تسریع فعالیت ها می شود، گفت: “ما رویکردهای مشترک خود را در مورد مسائل جاری جهان و عزم خود را برای توسعه همکاری در جهان ترک با بیانیه سمرقند تجسم به تصویر کشیدیم.

سمرقند پایتخت تمدن جهان ترک

اردوغان با اشاره به اینکه شوکت میرضیایف رئیس‌جمهور ازبکستان نشان عالی امام بوهری را به دلیل مشارکت در روابط ترکیه و ازبکستان به وی اعطا کرد، ادامه داد:در این اجلاس، سمرقند به عنوان پایتخت تمدن جهان ترک معرفی شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85011

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});