• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خبر داد:

کسب رتبه هفتم دانشگاه تبریز در بین دانشگاه‌های جامع کشور

  • کد خبر : 85089
  • 23 آبان 1401 - 17:00
کسب رتبه هفتم دانشگاه تبریز در بین دانشگاه‌های جامع کشور
یازاکو- دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه هفتم را دربین دانشگاه‌های جامع کشور و رتبه یازدهم در میان کل دانشگاه‌های کشور را به‌دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، جلال شیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ که منتهی به آبان ماه سال ۱۴۰۰ می‌باشد، مجموعا تعداد ۱۱۰ دانشگاه از کشورمان توسط مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) مورد ارزیابی قرار گرفته است که در این رتبه‌بندی دانشگاه تبریز در جمع برترین این دانشگاه‌ها قرار گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در این رتبه‌بندی، معیارهای کلی در ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در ۶ حوزه آموزش ( با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری ( با وزن ۲۰ درصد)، بین‌المللی‌سازی ( با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات ( با وزن ۵ درصد) بوده است، تصریح کرد: بر اساس این رتبه‌بندی دانشگاه تبریز در بین دانشگاه‌های جامع کشور رتبه هفتم و در میان دانشگاه‌های کشور ( جامع و صنعتی) رتبه یازدهم را کسب کرده است.

شیری افزود: جایگاه دانشگاه تبریز در میان ۱۰ دانشگاه جامع برتر بر اساس ۶ معیار ارزیابی نیز در بخش پژوهش رتبه ششم، آموزش رتبه دهم، بین‌المللی‌سازی رتبه هشتم و در اثرگذاری اقتصادی جایگاه ششم را کسب کرده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: این دانشگاه در میان۱۰ دانشگاه جامع و صنعتی برتر (درهمکرد) بر اساس ۶ معیار ارزیابی شده نیز در بخش پژوهش رتبه نهم و در اثرگذاری اقتصادی رتبه دهم را به‌دست آورده است.

گزارش فارس حاکی است، دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن ۲۰ دانشکده، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، بیش از ۲۰ هزار  نفر دانشجو و نیز به جهت همجواری با دانشگاه‌های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال‌غرب کشور، عهده‌دار بخش بزرگی از مسئولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه‌های بین‌المللی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85089

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});