• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

اتحادیه اروپا ابرآروان را تحریم کرد/بانک پاسارگاد مالک اصلی این شرکت است؟

  • کد خبر : 85197
  • 24 آبان 1401 - 14:00
اتحادیه اروپا ابرآروان را تحریم کرد/بانک پاسارگاد مالک اصلی این شرکت است؟
یاز اکو - پس از اینکه، شرکت ابرآروان در لیست تحریمی‌های اتحادیه اروپا قرار گرفت، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در جنگ رسانه‌ای در مقابل شایعه‌ها شکست خورده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، اتحادیه اروپا ۳۲ شخص و شرکت را در لیست تحریم خود قرار داد که نام ابر آروان⁩ نیز در این لیست دیده می‌شود. پس از آن شرکت ابرآروان با انتشار بیانیه‌ای اتهامات وارد شده به این شرکت را رد کرد.

اتحادیه اروپا ۳۲ شخص و نهاد ایرانی را تحریم کرد. گفته می‌شود در این لیست نام شرکت ابرآروان، شبکه پرس تی‌وی و عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات دیده می‌شود.

در بخش دلایل این تحریم، اتحادیه اروپا عنوان کرده است که ابر آروان از سال ۲۰۲۰ یک بازیگر جدی در پروژه‌های دولتی و وزارت ارتباطات برای تهیه نسخه‌ای جداگانه و ایرانی (ملی) از اینترنت بوده است؛ موضوعی که ابر آروان تکذیب می‌کند.(دیجیاتو)

می‌پذیریم که در جنگ رسانه‌ای شکست خوردیم

پس از این اتفاق شرکت ابرآروان با انتشار بیانیه‌ای، اتهامات وارد شده بر این شرکت را رد کرد و گفت: در وضعیتی که در داخل کشور با انبوهی از مشکلات می‌جنگیم، بهت زده‌ایم که یک شرکت خصوصی ابری، به اشتباه به جای بانیان اصلی قطع و محدودسازی اینترنت آزاد معرفی می‌شود و هدف تحریم قرار می‌گیرد.

این شرکت همچنین بیان کرد: می‌پذیریم که در جنگ رسانه‌ای در مقابل شایعه‌ها و جعل واقعیت شکست خورده‌ایم و نتوانسته‌ایم از حقانیت خود به‌درستی دفاع کنیم. اگرچه دشوار، تلاش خواهیم کرد راه جدیدی را برای اعاده حق بیابیم.

ابرآروان ضمن تاکید بر اینکه اتهامات نادرست از طریق رسانه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها، بدون شواهد محکم، آن قدر تکرار شده که امروز مبنایی برای این تحریم ناعادلانه قرار گرفته است، اظهار کرد که همچنان بیش از پیش بر هدف اصلی‌اش یعنی توسعه محصولات ابری و سرویس‌دهی به مشتریان متمرکز خواهد ماند.

ابرآروان در فیلترینگ نقش دارد؟

اواخر مهرماه نیز وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که سازمان امنیت و وزارت اقتصاد این کشور در حال بررسی همکاری یک شرکت آلمانی با جمهوری اسلامی ایران در اعمال محدودیت‌های اینترنت ایران هستند. پس از آن مجری یکی از برنامه‌های تلوزیونی آلمان در برنامه‌ای ضمن تاکید بر این موضوع اظهار کرد: شرکت ابرآروان با همکاری این شرکت آلمانی در یک ساختمان کوچک در شهر دوسلدورف آلمان این کار را انجام می‌دهد و در صورت اثبات این موضوع، دولت آلمان مسئله را به صورت کیفری پیگیری می‌کند.

آن زمان هم شرکت ابرآروان طی بیانه‌ای اتهامات وارد شده علیه این شرکت درباره نقش داشتن در قطع، محدودیت و فیلترینگ اینترنت را رد کرد و گفت: ابرآروان فقط و فقط زیرساخت ابری ارائه می‌دهد و این فناوری نه در ایران و نه در هیچ‌ جای جهان نمی‌تواند نقشی در پروژه‌های محدودسازی یا مسدودسازی اینترنت داشته باشد.

در سال ۹۸ نیز اتفاق مشابهی رخ داد و اتهاماتی به این شرکت مبنی بر همکاری در قطع اینترنت وارد شد و این شرکت این اتهامات را رد کرد.

بانک پاسارگاد مالک اصلی ابر آروان

طبق آخرین تغییرات اعمال شده در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران اعضای هیئت مدیره شرکت نویان ابرآروان شامل دو شخص حقوقی با نام های شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان، شرکت زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان که هر دو از زیر مجوعه های بانک پاسارگاد می باشند به همراه یک فرد حقیقی بنام پویا پیرحسینلو می باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85197

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});