• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

انتقاد از همکاری نکردن بانک‌ها با نهاد‌های اشتغالزای آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 85491
  • 27 آبان 1401 - 16:00
انتقاد از همکاری نکردن بانک‌ها با نهاد‌های اشتغالزای آذربایجان شرقی
یاز اکو - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از همکاری نکردن سیستم بانکی استان با نهاد‌های اشتغالزا انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، محمد کلامی در جلسه مشترک کمیته هماهنگی اشتغال و شورای مهارت استان گفت: آنچه از آمار بر می‌آید، سیستم بانکی استان همکاری لازم را با نهاد‌های اشتغالزا از جمله بنیاد برکت، بسیج سازندگی و ستاد اجرایی فرمان امام و کمیته امداد امام خمینی ندارد.

وی افزود: از این به بعد نه تنها عملکرد دستگاه‌های اجرایی بلکه عمکرد بانک‌ها به تفکیک در حوزه اشتغال باید تهیه شود. چرا که گزارش شده بسیاری از ادارات به دلیل همکاری نکردن بانکها در پرداخت تسهیلات، موفق به تحقق تعهدات خود نمی‌شوند و بانک‌ها باید پاسخگو باشند.

کلامی ادامه داد: در بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، هدف باید دادن مدرک بر اساس درجه مهارت باشد نه اینکه برخی آموزشگاه‌ها مدرک سازی و مدرک فروشی کنند بلکه آموزش‌ها باید واقعی شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداراظهار کرد: برای هر رشته دانشگاهی باید متناسب با نیاز‌های بازار کار آن، نرم افزار‌ها و مقدمات لازم به جوانان آموزش داده شود و علت بهره وری پایین در استان ما ناآشنایی به فنون صنعتی است.

فتحی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان هم گفت: اگر چه برخی شهرستان‌ها از جمله ملکان، هشترود و کلیبر در سامانه ملی رصد اشتغال، فعالیت قابل توجهی دارند، اما در کل وضعیت استان بسیار ضعیف است و حتی تبریز با تحقق تنها ۳۶.۶۸ درصد تعهدات ایجاد اشتغال شرایط نامطلوبی دارد.

وی افزود: با این حال در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایر، موسسات عامل آذربایجان شرقی رتبه‌های برتر کشور را دارند.

در ین جلسه از طرح پویش نذر اشتغال رونمایی شد. نذر اشتغال طرحی برای مشارکت در تامین و تجهیز کارگاههای مهارت آموزی و اشتغال جوانان است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85491

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});