• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

شهردار: نوسازی ۳.۵ هکتار از بافت فرسوده هشترود در دستور کار قرار گرفت

  • کد خبر : 85578
  • 28 آبان 1401 - 12:00
شهردار: نوسازی ۳.۵ هکتار از بافت فرسوده هشترود در دستور کار قرار گرفت
یاز اکو - شهردار هشترود با بیان اینکه این شهر حدود سه و نیم هکتار بافت فرسوده دارد، گفت: مجوز احداث در مناطق فرسوده این شهر بر اساس قوانین مربوط به بازآفرینی شهری رایگان صادر می‌شود تا ساختمان‌های ناپایدار این مناطق در برابر حوادث غیرطبیعی ایمن شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، مهدی پورصادق روز شنبه بر تسریع در نوسازی خانه‌های ناپایدار تاکید کرد و افزود: شهرداری‌ها در محدوده‌های مصوب بافت‌های فرسوده موظف هستند حداقل ۵۰ درصد در عوارض پروانه و تراکم ساخت تخفیف بدهند و این میزان در هشترود تا ۱۰۰ درصد تخفیف افزایش یافته است.

وی محله‌هایی چون «مار چشمه»، «سید دره‌سی»، «سیدلر کوچه‌سی» و «کند اوستی» را جزو بافت فرسوده این شهر اعلام، و بیان کرد: نوسازی خانه‌ها در این محله‌ها و زیرشاخه‌هایشان در اولویت قرار دارد و اهالی نیز از طریق اعمال تخفیف و مذاکره به نوسازی تشویق می‌شوند.

وی با بیان اینکه معرفی اهالی برای دریافت تسهیلات بانکی این طرح از طریق الصاق مهر بافت فرسوده روی پروانه ساخت آنان آغاز شده است، اظهار داشت: استقبال اهالی نیز به تدریج رو به افزایش است و کارکنان شهرداری نیز آنان را به استفاده از مزیت‌های طرح بازآفرینی شهری تشویق می‌کنند.

به گفته وی حضور در جمع اهالی و تشریح مشوق‌ها، استفاده از نقشه تیپ برای کاهش هزینه‌ها و مشارکت در آواربرداری در حد توان نیز جزو اقدامات محلی برای تشویق اهالی به نوسازی خانه‌های ناپایدار این مناطق است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85578

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});